Název: Word problems of a given structure in the perspective of teacher training
Autoři: Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Praha (CZ), 20150204
Rok: 2015
Jazyk: eng
Abstrakt: The paper reports on the results of a research study focusing on how to train prospective teachers for guiding their pupils through the process of solving word problems. The teaching experiment involved prospective teachers’ work with graphical representations called branched chains to solve and pose word problems. The paper shows the difficulties the students were facing, presents ideas from discussions during joint reflection, tries to describe the changes in the students’ skills and attitudes. It also points at the differences between prospective primary and secondary mathematics teachers.
Klíčová slova: inquiry based mathematics education; knowledge base for teaching; prospective teaching training; subject matter knowledge
Číslo projektu: GA14-01417S (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR
Zdrojový dokument: CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, ISBN 978-80-7290-844-8

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný na externích webových stránkách.
Externí umístění souboru: https://www.dropbox.com/sh/1wxso9ciev3ynua/AABKY_xYo88DISnX4dZ36NW6a/Ticha_Hospesova_CERME%209_corr1.pdf
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0258097

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-203194


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2016-03-08, naposledy upraven 2023-12-06.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet