Název:
Badatelské úlohy ve vyučování geometrii
Překlad názvu:
Inquiry-stimulating problems in the teaching of geometry
Autoři:
Roubíček, Filip Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Dva dny s didaktikou matematiky 2015, Praha (CZ), 20150212
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Podnětem badatelských aktivit ve vyučování geometrii je geometrická úloha, která popisuje neznánou, neurčitou nebo nejednoznačnou situaci a požaduje její komplexní prozkoumání. V příspěvku je popsáno šest badatelských úloh z různých oblastí elementární geometrie.The stimulus of inquire activities in the teaching of geometry is a geometrical problem which describes an unknown, undefined or ambiguous situation and requires its complexe exploration. Six inquiry-stimulating problems of various areas of elementary geometry are described in the paper.
Klíčová slova:
geometrical problem; inquiry activities; inquiry-based teaching Číslo projektu: GA14-01417S (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Dva dny s didaktikou matematiky 2015, ISBN 978-80-7290-843-1
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0257717