Original title:
Maloobchodní trh s pivem. Příležitosti pro pivní kategorie
Translated title:
Retail beer market. Opportunities for beer category
Authors:
Caldová, Marie ; Zadražilová, Dana (advisor) ; Hlinecký, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám návrhem lepší využitelnosti prodejní plochy v tradičních maloobchodních formátech. Zaměřuji se na kategorii piva. Popisuji základní principy maloobchodu. Představuji rozdělení potravinového maloobchodu dle společnosti Plzeňský Prazdroj. Zmiňuji všechny legislativní náležitosti při označování pivních výrobků. Uvádím podíl kategorie piva na celkových tržbách maloobchodního trhu. Popisuji hlavní výrobce piva, kteří působí na českém trhu. Hlavním tématem je analýza maloobchodního trhu s pivem v České republice, které vede k stanovení příležitostí pivního kategorie na tradičním maloobchodním trhu. V praktické části navrhuji změnu vystavení pivních výrobku na tradičních maloobchodních formátech.My bachelors thesis deals with design of better utilization of sales space in traditional retail formats. I focus on the beer category . I describe the basic principles of retailing. I imagine the food retailing division according to the company Pilsner Urquell. I mention all the legal requirements for the labeling of beer products. I mention the beer category share in total sales in the retail market . I describe the main beer producers who are active on the Czech market. The main topic is the analysis of the retail beer market in the Czech Republic, which leads to the determination of opportunities beer category in the traditional retail market. In the practical part, I propose a change of exposure beer product to the traditional retail formats.
Keywords:
beer category; mechandising; modern trade; off trade; POS; sales area; trade; traditional trade; trends in retail; maloobchod; maloobchodní prodejna; mechandising; moderní trh; off trade; pivní kategorie; POS; tradiční trh; trendy v maloobchodě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48349