Název:
Světový trh bioproduktů a postavení ČR na tomto trhu
Překlad názvu:
The world organic market and the position of the Czech Republic in this market
Autoři:
Novotný, Ondřej ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce analyzuje stav světového trhu bioproduktů a postavení České republiky na něm. Rozebírá základní informace o tomto trhu a historické kořeny, které umožnily obchodu s bioprodukty vzniknout. Detailně je zmapována produkce a spotřeba bioproduktů, obzvláště biopotravin, ve vybraných zemích ze všech oblastí. Část věnovaná České republice ukazuje vývoj a strukturu výroby i spotřeby bioproduktů u nás. Český trh je následně porovnán s trhem světovým a jsou uvedeny vlivy, které na produkci i spotřebu bioproduktů působí. Údaje zjištěné jak ze světového, tak i z tuzemského trhu podporují hypotézu, že trh s bioprodukty neustále roste. Druhá hypotéza, která se týkala poptávky po bioproduktech na českém trhu, potvrzená nebyla. Vzhledem k vysokým cenám bioproduktů a nedůvěře obyvatel v jejich kvalitu, poptávka po bioproduktech v předchozích letech spíše klesala.The paper analyses the state of the world's bio product market and the Czech Republic's position in the market. It discusses basic bio product market information and its historic roots. The paper examines in detail the production and consumption of bio products, especially bio-eatables in the carefully selected array of sample countries. The section focusing on the Czech Republic demonstrates the structural and consumer development of bio products. Additionally, the Czech market is then compared with the world market and the factors that affect the production and consumption are highlighted. The examination of the raw data from both the world and the Czech market supports the first hypothesis that there is an increasing growth pattern in the bio product market worldwide. Second hypothesis focusing on the demand for bio products in the Czech market was not affirmed after careful scrutiny of the Czech bio product market. With regards to the elevated bio product prices and consumer's distrust in their quality, the bio product demand in the recent years had suffered from a decreasing trend.
Klíčová slova:
biopotravina; bioprodukt; poptávka; světový trh; Česká republika; bio-eatables; bioproduct; Czech Republic; demand; world market
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39295