Original title:
Vhodné metody řízení internetových projektů
Translated title:
Appropriate methods of managing web projects
Authors:
Syrový, Tomáš ; Chocholatý, Drahomír (advisor) ; Buchalcevová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou internetového produktu a internetového projektu. Popisuje internetový produkt, jeho specifické vlastnosti, cíle a okolí. Zaměřuje se na rozdělení internetového produktu na jednotlivé typy podle požadavků a zabývá se použitelností hotového řešení. Práce se dále zabývá složitostí definice internetového projektu a vnímání pojmů internetový produkt a internetový projekt veřejností. Na základě dotazníkového šetření a definicí klasického projektu se snaží o vlastní definici internetového projektu. V další části práce je možné nalézt popis životního cyklu internetového produktu. Práce tento cyklus rozděluje do čtyř opakujících se fází a každou z nich přibližuje. Dále přináší definici rolí, které se podílí na internetovém produktu. Více do detailu je rozepsána vývojová fáze internetového produktu. Je popsáno technologické prostředí a architektura mající na tuto fázi vliv. Práce obecně pojednává o metodikách, zabývá se jejich použitelností při vývoji a přináší seznam se stručným popisem několika z nich. V závěru práce se nachází rozhodovací strom a rozhodovací tabulky, které pomáhají s výběrem vhodné metodiky pro konkrétní typ internetového produktu s ohledem na počet osob ve vývojářském týmu.The thesis deals with the issue of internet product and internet project. It describes internet product, its specific properties, objectives and environment. It concentrates on dividing internet product into individual types according to requirements and deals with applicability of ready-made solutions. The thesis also deals with the complexity of the definition of internet project and viewing of the concepts of internet product and internet project by the public. On the basis of a questionnaire survey and a definition of a classic project, the thesis is trying to create own definition of internet project. In the next part of the thesis, the life cycle of internet product is described. This cycle is divided into four recurrent phases and clarifies each of them. Further, it provides a definition of roles connected with internet product. The development phase of internet product is described in more detail. It deals with the technological environment and architecture influencing this phase. In general, the thesis deals with methodology, its applicability for development and provides a list with short descriptions of several methods. At the end of the thesis there is a decision tree and decision tables which help to choose the right methodology for a particular type of internet product with regard to the number of people in the development team.
Keywords:
development methodology; internet product; internet project; life-cycle of internet product; managing development; internetový produkt; internetový projekt; metodiky pro vývoj; řízení vývoje; životní cyklus internetového produktu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41447