Original title:
Některé možnosti uplatnění sociálních sítí v oblasti e-commerce
Translated title:
Some possibilities of use of social networks in the field of e-commerce?
Authors:
Králová, Lucie ; Sova, Martin (advisor) ; Böhmová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat oblíbené sociální sítě a typy reklam, které jsou zde poskytovány. V druhé části je vysvětlen pojem e-commerce a popsány její druhy. Praktická část se věnuje vystupování vybraných e-shopů na sociální síti Facebook a v závislosti na výsledcích analýzy je navržena marketingová komunikace a inzerce pro modelový e-shop.The aim of this thesis is to describe favourite social networks and the types of advertisement that are provided on those networks. In the second part is explained the term e-commerce and describe its various kinds. The practical part is dedicated to behaviour of chosen e-shops on the social network Facebook and as a result of analysis is proposed marketing communication and advertisement for a model e-shop.
Keywords:
advertisement; Alza.cz; CZC.cz; DX.com; e-commerce; e-shop; social network; Alza.cz; CZC.cz; DX.com; e-commerce; e-shop; reklama; sociální síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45527