Název:
Modelování tržeb v kavárenství
Autoři:
Kropáčková, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma bakalářské práce je modelování tržeb v podniku Cukrárna a kavárna Klokánek. Nejprve se čtenář seznámí v teoretické části se základními pojmy a metodami z oblasti marketingu a časových řad. Následně se v praktické části tyto metody využijí pro konkrétní data. Cílem je tvorba kvantitativních podkladů pro tvorbu cen a odhad výše tržeb pro vybraný produkt, s ohledem na konkurenční cukrárny-kavárny. Při tvorbě predikcí tržeb se zaměřujeme na mechanické, analytické a simulační přístupy, pomocí kterých ve variantním srovnání odvozujeme bod zvratu produktu spolu s dalšími údaji pro měření profitability. V závěru práce navrhujeme konkrétní doporučení ohledně nastavení ceny a marketingu.The aim of this thesis is based on modelling of revenue streams in a sweatshop Klokánek. At the beginning the reader will get familiar with basic terminology and methods related to marketing analysis and time series forecasting that will be later on applied in the practical part using historical business data. The aim is to create quantitative basis for pricing and estimation of revenues for a selected product, partly based on competing sweatshops pricing and quality of services. The particular forecasting was conducted for several variants of sales levels: Holt-Winters method, Monte Carlo simulation, SARIMA. These inputs were collected for the recommendations that were provided in the end of the thesis.
Klíčová slova:
analýza bodu zvratu; marketingový mix; marketingový výzkum; predikce SARIMA; simulace Monte Carlo; SWOT analýza; časová řada