Original title:
Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠ
Translated title:
Contemporary partnering in elementary art schools
Authors:
Ryšlavá, Jana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (advisor) ; WIESNER, Daniel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.The main subjekt of this master thesis is to approach the issue of partnering in a contemporary dance, summarize the knowledge, and subsequently to apply at the classes in the elementary art school. The issue of partnering withinn a historical kontext where the contact improvisation came from. This Works summarizes the basic principles of partnering . The second part is a set of training execircers and elements that are easily applied in the field of dance education at the elementary art schools . This section os followed by challenging execirces, suitable for an extremly talented groups, or to the second level of art education. In the final section lists possible use of this elements in a choreographic and dance practice
Keywords:
tanec; taneční pedagogika; taneční umění
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8158