Original title:
Marketing v oblasti počítačové podpory a poradenství v aplikaci na zahraniční společnost
Translated title:
Marketing in the field of computer support and consultancy for a foreign company
Authors:
Karnová, Barbora ; Postler, Milan (advisor) ; Mňahončáková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou marketingu malých podniků působících v oblasti služeb s důrazem na trh počítačové podpory a poradenství v Kanadě. V teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy a definice související s tématem. Praktická část obsahuje situační analýzu a návrh marketingové strategie pro vybranou kanadskou společnost včetně stanovení poslání, cílových skupin, marketingových cílů a vhodné marketingové strategie.The master thesis outlines information about marketing practices for small businesses providing computer consultancy services in Canada. The theoretical section defines basic marketing terms related to the topic and sets the basis for the practical applications. The practical section contains situational analysis and a marketing strategy proposal including mission statement, target groups and formulation of marketing goals.
Keywords:
computer consultancy; marketing strategy; services marketing; marketing služeb; marketingová strategie; počítačové poradenství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21081