Original title:
Pracovní stáže studentů VŠ jsou standardní nutností
Translated title:
Interships of the University students is standard necessity
Authors:
Kolman, Jiří ; Fitzová, M. Document type: Papers Conference/Event: Praxe a stáže na vysokých školách – nadstandard nebo nutnost?, Brno, hotel Continental (CZ), 31. 01. 2013 – 01. 02. 2013
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Článek se zabývá přínosem stáží z několika úhlů pohledu. Jedná se o zkušenosti studentky (stážistky), absolventa několika stáží v ČR a zahraničí a poskytovatele stáží. Pokud chce student v dnešní době uspět na pracovním trhu tak absolvování stáže je jednou z podmínek úspěchu – stává se tak standardem. Stáže jsou podporovány i v zahraničí. Jako příklad je uveden program Evropské komise a její přístup k podpoře stáží a transparentní informování o nich. I pro organizace se stává poskytování stáží (nutným) standardem.The article is about benefits from students internships from different points of view. It is about experience of student (trainee), participant of several internships in the Czech Republic and abroad and internships provider. If student wants to be successful in the labour market, the internship is the condition of success- it becomes standard. Internships are supported also abroad. There is introduced the program of the European Commission and its attitude towards support of internships and transparent informing about it. For organization becomes internships providing (necessary) standard too.
Keywords:
information providing about internships; intenrships providing; Internships; interships abroad; practice; unemployment Project no.: ED1.1.00/02.0073 Funding provider: GA MŠk Host item entry: Praxe a stáže na vysokých školách – nadstandard nebo nutnost? Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU u budoucích zaměstnavatelů, ISBN N
Institution: Global Change Research Institute AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0225449