Original title:
Genderové prvky a sexismus v reklamě
Translated title:
Misuse of sexuality in advertising
Authors:
Komínková, Lenka ; POSPISZYL, Tomáš (advisor) ; STEIN, Štěpánka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Předložená bakalářská práce se zabývá otázkou sexismu především v českých médiích. Dále pojednává o vývoji genderu a o problematice postavení žen v reklamě. Dochází k vysvětlení základních termínů vztahujících se k reklamě, genderu a sexismu, jako jsou stereotypy, dané společenské role, či teorie masových médií. Práce se také zabývá feminitou a maskulinitou. Některé sekce se věnují rozdílům mezi pohlavími, rozdělení na muže a ženy řízené genderovými stereotypy. Součástí práce jsou také příklady typického zobrazování žen v reklamách. Na závěr je uvedeno shrnutí jednotlivých ročníků soutěže Sexistické prasátečko.This bachelor thesis describes sexism especially in czech mass media. The development of gender and issue of women status in advertising are discussed. General terms related to advertising, gender, and sexism as stereotypes, social roles or theory of mass media are explained. The thesis also deals with feminity and maskulinity and it is completed by typical examples of representation women in advertising. Some sections are devoted to the differences between the sexes divided into males and females controlled by gender stereotypes. In conclusion you can find an assessment of annual contest called Sexisticke prasatecko.
Keywords:
gender; média; reklama; reklama a propagace; reklamní fotografie; teorie fotografie; žena ve fotografii
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7518