Název:
Genderové prvky a sexismus v reklamě
Překlad názvu:
Misuse of sexuality in advertising
Autoři:
Komínková, Lenka ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; STEIN, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Předložená bakalářská práce se zabývá otázkou sexismu především v českých médiích. Dále pojednává o vývoji genderu a o problematice postavení žen v reklamě. Dochází k vysvětlení základních termínů vztahujících se k reklamě, genderu a sexismu, jako jsou stereotypy, dané společenské role, či teorie masových médií. Práce se také zabývá feminitou a maskulinitou. Některé sekce se věnují rozdílům mezi pohlavími, rozdělení na muže a ženy řízené genderovými stereotypy. Součástí práce jsou také příklady typického zobrazování žen v reklamách. Na závěr je uvedeno shrnutí jednotlivých ročníků soutěže Sexistické prasátečko.This bachelor thesis describes sexism especially in czech mass media. The development of gender and issue of women status in advertising are discussed. General terms related to advertising, gender, and sexism as stereotypes, social roles or theory of mass media are explained. The thesis also deals with feminity and maskulinity and it is completed by typical examples of representation women in advertising. Some sections are devoted to the differences between the sexes divided into males and females controlled by gender stereotypes. In conclusion you can find an assessment of annual contest called Sexisticke prasatecko.
Klíčová slova:
gender; média; reklama; reklama a propagace; reklamní fotografie; teorie fotografie; žena ve fotografii
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7518