Název: Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Autoři: Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: SEMT'13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching, Praha (CZ), 2013-08-18 / 2013-08-23
Rok: 2013
Jazyk: eng
Abstrakt: Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers’ competence. We work with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.
Klíčová slova: scheme; structure of problem; teachers' knowledge
Zdrojový dokument: SEMT 13 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings, ISBN 978-80-7290-637-6

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0223337

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-155891


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2013-09-12, naposledy upraven 2023-12-06.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet