Original title:
Česká centra, jejich vývoj a role v rozvoji obchodních vztahů
Translated title:
Czech centers, their evolution and role in trade support
Authors:
Němečková, Jitka ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce jsou Česká centra s důrazem na jejich roli při propagaci ČR v zahraničí. Jedná se o ucelený pohled (analýzu) na reálné možnosti Českých center fungovat efektivně v rámci prezentace České republiky a podporovat rozvoj obchodních vztahů České republiky se zahraničím. Práce také mapuje aktivity ČC, které již v těchto oblastech realizují. Diplomová práce se věnuje také jejich spolupráci s agenturami CzechTourism, CzechTrade a Czechinvest a nastinuje možnosti efektivní koordinace jejich činností do budoucna.The diploma thesis is mainly focused on Czech centres with emphasis on their role in promotion of Czech republic abroad. In fact it is a comprehensive overview of realistic options of Czech centers to work effectively in area of presentation of Czech republic and to support development of trade relationships between Czech republic and foreign countries. The diploma thesis also pays attention to the cooperation among Czech centers, CzechTourism, CzechTrade and CzechInvest and is giving options of efficient coordination of their activities.
Keywords:
Czech centres; presentation CR; promotion CR; prezentace ČR; propagace ČR; Česká centra
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19402