Název:
Umělec jako značkové zboží
Překlad názvu:
The Artist as Branded Goods
Autoři:
Forejtová, Veronika ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Johnová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu značka, definuje rozdíly mezi značkou a brandem, ale také značkou a výrobkem. Dále poukazuje na význam značky v marketingu, druhy značek a jejich prvky. Největší pozornost je v této části práce věnována prioritě dnešního marketingu, a tím je branding. Zaměřuje se na popis hlavních kroků procesu strategického řízení značky. Následuje teoretický náhled na téma umění, specifikace marketingu v showbusinessu a pohled na trhy se současným uměním, včetně právního zakotvení. V návaznosti na teorii a zjištěné skutečnosti je v praktické části sledován konkrétní umělec z hlediska využití zásad budování značky. Práce si neklade za cíl podat vyčerpávající výčet informací z jednotlivých oblastí, ale spíše poukázat na možnosti provázání značkových strategií a umění. Cílem práce je posoudit, zda je úspěch na poli umění spjat s kvalitou strategie řízení značky.The theoretical part is explaining the concept of brand, defines the differences between the brands and "brand", as well as the differences between the brands and the products. Also points to the importance of brands in marketing, types of brands and their elements. The greatest attention is paid to branding, priority of today's marketing. It focuses on the description of the main steps of the strategic brand management. Followed by a theoretical insight into the topic of art, marketing specifications in showbusiness, and outline of the contemporary art market, including the legal binding. Following the theory and the facts established in it, the practical part is set on monitoring a particular artist in the terms of application of principles of brand building. Thesis does not aim to provide an exhausting list of information from different areas, but rather to point out the possibilities of linking brand strategies and the arts. The goal is to assess whether the success in the field of art is linked with the quality of brand management strategy.
Klíčová slova:
budování značky; strategické řízení značky; umělec; značka; Artist; Brand; Brand Building; Strategic Brand Management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34141