Original title:
Využití jednotlivých komunikačních nástrojů v přímém marketingu
Translated title:
Use of different tools of direct marketing
Authors:
Vacek, Vladimír ; Král, Petr (advisor) ; Bockstefel, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou využití jednotlivých komunikačních nástrojů přímého marketingu. V první části je direct marketing charakterizován, je popisována historie a vymezen databázový marketing. Dále jsou analyzovány jednotlivé komunikační nástroje, jejich výhody a nevýhody. V závěru je na základě zjištěných skutečností navržen funkční věrnostní program pro módní řetězec. V rámci tohoto programu jsou vhodně aplikovány komunikační nástroje prezentované v teoretické části. Součástí je kalkulace odhadovaných nákladů.The thesis solves the matters of direct marketing and its communication channels. Direct marketing is characterized in the first part, the history is discribed and the database marketing is showed. Further different communication tools are analysed, advantages and disadvantages described. A functional loyalty programme for fashion chain is created at the end of the thesis. Suitable communication tools are carefully chosen and the estimated costs are calculated.
Keywords:
communication channels; direct mail; direct marketing; emailing; loyalty programme; mobile marketing; telemarketing; direct mail; direct marketing; emailing; komunikační nástroje; mobilní marketing; přímý marketing; telemarketing; věrnostní klub
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16206