Original title:
Obchodné a kultúrne zvláštnosti Nicaraguy
Translated title:
Commercial and cultural distinctiveness of Nicaragua
Authors:
Kožárová, Katarína ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Nikaragujský trh je jedným z mála, kde sa ešte doteraz európske firmy nezačali etablovať. Na to, aby sa tak mohlo stať, aby bol obchodník schopný správne postupovať pri vyjednávaní s inou kultúrou, musí disponovať informáciami o ich kultúre a jej špecifikách. Práve tieto dôležité vedomosti nadobudne po prečítaní tejto práce. Text je rozdelený do troch hlavných celkov -- základné údaje, kde sa dozviete geografické aj demografické údaje, kultúrne zvláštnosti popisujú základné rysy nikaragujskej kultúry a v časti obchodné zvláštnosti sú aplikované základné geografické a kultúrne rysy na spôsob obchodovania v tejto latinskoamerickej krajine.Nikaragujský trh je jedním z mála, na který dosud evropské firmy zcela nepronikly. Na to, aby k tomu mohlo dojít a obchodník byl schopný správně postupovat při vyjednávání s jinou kulturou, musí disponovat informacemi o dané kultuře a jejích specifikách. Právě tyto důležité vědomosti získá po přečtení této práce. Text je rozdělen do třech hlavních celků -- základní údaje, kde se dozvíte geografické i demografické údaje, kulturní zvláštnosti popisují základní rysy nikaragujské kultury a v části obchodní zvláštnosti jsou aplikované základní geografické a kulturní rysy na způsob obchodování v této latinskoamerické zemi.Nicaragua is one of the last countries without any intervention of European business. To enable the entrance to this market, to make the procedure of entrance correctly, the entrepreneur has to know how to deal with different culture and has to have the information about the culture and its specifics. After reading this thesis he will be well prepared. The text of the thesis is divided into three main parts -- basic data, where are mentioned basic geographic and demographic specifications, cultural distinctiveness describing basic features of Nicaraguan culture and in the third part dedicated to commercial distinctiveness where basic geographic and cultural features are applied on the way how to do a business in this Latin American country.
Keywords:
commerce; culture; Nicaragua; kultura; Nicaragua; obchod
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15464