Název:
Rozvíjení profesních kompetencí učitelů
Překlad názvu:
Development of teachers' professional competence
Autoři:
Tichá, Marie Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Elementary Mathematics Education 2012, Olomouc (CZ), 2012-04-25 / 2012-04-27
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Dynamická proměna vzdělávání klade velké nároky na profesionalitu učitelů, na jejich oborově didaktické kompetence (znalost oboru i didaktických přístupů k němu, znalost kurikula a uplatnění těchto znalostí v praxi), na matematickou kulturu a matematickou gramotnost. Na příkladu pojmového komplexu pravidelnost – závislost – úměrnost je v příspěvku naznačeno, jak jsme společně s M. Komanem přistupovali k rozvíjení počátečních představ pojmu funkce.The dynamic transformation of education puts great demands on teachers' professional knowledge, their subject-didactic competence (knowledge of the topic and didactic approaches to it, knowledge of curriculum and applying this knowledge in practice), mathematical literacy and mathematical culture. An example of the conceptual field of regularity - dependence - proportion is used to illustrate M. Koman's and my approach to the development of the initial ideas of the concept of function.
Klíčová slova:
mathematical literacy; pedagogical content knowledge; professional competence; subject didactical competence Zdrojový dokument: Specifika matematické edukace v prostředí primární školy, ISBN 978-80-244-3048-5
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0209246