Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 521 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Metodika hry na trombon pro začátečníky
Moťka, Lukáš ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této disertační práce je metodika hry na trombon pro začátečníky. Tato práce vychází z dlouholeté tradice české trombonové školy a popisuje její vývoj od počátku po současnost. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována historii hudebního vzdělání v Čechách a na Moravě. Tato kapitola také představuje největší pedagogické osobnosti hry na trombon Čech a Moravy. Druhá část se zabývá osobnostmi, které výrazně ovlivnily českou trombonovou školy, její trendy a jejichž metodickými postupy jsem se inspiroval. Kapitola také představuje osobnosti, které značně ovlivnily můj postoj k problematice výchovy a výuky dětí. Poslední podkapitola se věnuje Hatha józe, výraznému inspiračnímu prvku při mém studiu. Třetí část představuje novou metodiku hry na trombon pro začátečníky. Je složena z popisu důležitých funkcí hráčova těla, jako je například: správné dýchání, funkce svalů, funkce pohybového aparátu a jejich souhra v jeden harmonický celek. Každému z těchto aspektů je věnována samostatná podkapitola. Zmiňuji zde také otázku osobnosti učitele a vazbu děti a umění. V závěru se zamýšlím nad úlohou umění a rolí pedagoga při vedení žáků.

Práce s prostorem v rozhlasové hře.
Mikyška, Tomáš ; Pinkas, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Aleš (oponent)
Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.

A. P. Čechov a dramatizace jeho her na českých divadelních scénách
KLAUSOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce je rozděleno na dvě hlavní části. První se věnuje osobě Antona Pavloviče Čechova. Nejdříve jsem se zaměřila na jeho život dětství, dospívání i dospělý život až do jeho smrti. Po krátké životopisné části následuje dílo A. P. Čechova. Popisovala jsem zde začátky jeho kariéry během studijních let i další hlavní mezníky jeho kariéry jako spisovatele. Také představím Čechovovy nejznámější divadelní hry. V druhé části práce jsem si vybrala 12 českých divadel a u každého jsem zjišťovala, jak často uváděla divadelní inscenace A. P. Čechova. Také jsem o každé hře napsala základní informace.

Arcangelo Corelli Opera Quinta
Kuncl Štillerová, Martina ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na osobnost houslisty a skladatele Arcangela Corelliho a jeho příspěvek v oblasti hudebních forem a hry na housle. Práce je rozvržena do tří kapitol. V první kapitole popisuji život Arcangela Corelliho v historických souvislostech.V kapitole druhé jsem se zaměřila na hudební formy, k jejichž vývoji Corelli přispěl a také se věnovala jeho jednotlivým dílům. Třetí kapitola je věnována oblasti ornamentiky 17. a 18. století a rovněž Corelliho pátému opusu, který je neopomenutelným zdrojem k čerpání poznatků a tehdejším způsobu zdobení. Doufám, že tato práce bude sloužit jako zdroj informací nejen o tomto výjimečném skladateli, ale také přispěje k častému objasnění problematiky ornamentiky 17. a 18. století, která je stále pro mnoho hudebníků oblastí poněkud neuchopitelnou.

Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...

Dramatické hry s dětmi mladšího školního věku
BLAŽKOVÁ, Zdeňka
V teoretické části se bude studentka zabývat vymezením teoretických pojmů týkajících se dramatické hry a dramatické výchovy jako takové. Rovněž budou popsány zvláštnosti dané věkové skupiny z hlediska vývojové psychologie. Budou popsány konkrétní možnosti rozvoje osobnosti dítěte, schopnosti se samostatně vyjadřovat a projevovat, ať už pohybem či verbálně při činnostech dramatických. Bude zdůrazněna role učitele (učitelky), který děti podporuje a povzbuzuje, přijímá všechny jejich projevy a nekritizuje. V praktické části se bude studentka zabývat pozorováním skupiny dětí mladšího školního věku při dramatických činnostech. Studentka bude vést dramatický kroužek, kde budou děti rozvíjet své dramatické dovednosti. Některé z nácvičných hodin si bude natáčet na videokameru a bude tak pozorovat změny a zlepšení v dramatickém projevu. Zaměří se na rozdílnost projevu dětí ve skupině. Například na nejvíce extrovertního žáka a naopak introvertního žáka ve skupině.

Plavání a zdravotně postižení v historických kontextech
Štěpánek, Luděk ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Název práce Plavání a zdravotně postižení v historických kontextech Title Swimming and the Disabled in the Context of History Cíle práce: Prostudování tématicky relevantních historických publikací, objektivní vyložení získaných faktů a jejich interpretace v příslušných úhlech pohledu jednotlivých pracovních oborů. Metoda: Historická studie Výsledky: Podání celkového a komplexního pohledu na plavání jako tělesných aktivit jedinců se zdravotním postižením v převážně Evropských historických souvislostech vztahu společnosti s jedinci se zdravotním postižením, plaveckých aktivit jedinců bez postižení a zdravotních tělesných aktivit včetně současného pohledu. Klíčová slova: historie, plavání, zdravotně postižení, sportovní hry, tělesná výchova, sport, společnost

Jsou tenisté racionální?
Foksová, Eva ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Cílem této diplomové práce je ověřit na reálných datech hypotézy vycházející z ekonomické teorie a tyto teorie na základě empirického testování zamítnout či potvrdit. První část práce se zabývá testováním hypotéz vycházejících z oblasti teorie her a testuje, zda tenisté hrají podle teorie minimaxu. Hypotézy analyzují data pro silné a slabé hráče na podání a ověřují, které skupiny hráčů se ve svých hráčských strategiích více přibližují předpokladům teorie minimaxu. Konkrétně jsou v rámci této části testovány dílčí hypotézy i) pravděpodobnost výhry z podání napravo je stejná jako pravděpodobnost výhry ze hry nalevo, ii) tato hypotéza bude platit spíše pro hráče silnější na podání proti slabším hráčům, než když proti sobě nastoupí stejně silní hráči a iii) výsledky v ženských zápasech, budou v závislosti na předpokladu, že ženy nevynikají výrazným podáním, horší v oblasti teorie minimaxu, než výsledky z mužských utkání V druhé části práce jsou testovány hypotézy vycházející z teorie eliminačních turnajů, které na tenisových datech testují, zda hráči v nerovných turnajích vyvíjejí, bez ohledu na to, jestli jsou favoritem zápasu nebo outsiderem, menší úsilí, než předpokládá teorie. Pro analýzu výše zmíněných hypotéz jsou použity data z Grandslamových turnajů z let 2011 a 2012. Hypotézy jsou testovány pro mužská i ženská data. Výsledky získané na základě analýz dat potvrzují stanovené hypotézy.

Dechová a nátisková cvičení pro saxofon
Rajnošek, Bharata ; SLOVÁČEK, Antonín (vedoucí práce) ; SOUKUP, Luboš (oponent)
Práce Dechová a nátisková cvičení na saxofon se zabývá metodikou výuky techniky na saxofon v širším pojetí všech vlivů na tvorbu tónu. Začíná fyzickým postojem, pokračuje základními technikami dechu a teprve po jejich očekávaném zvládnutí se zabývá technikami speciálními, které umožňují osvojení nátiskových technik a správných návyků. Práce doplňuje a navazuje na existující publikaci Davida Liebmana: Technika hry na saxofon. Tam kde je Liebman příliš stručný, tam jde autor více do hloubky. Nevystačí si jen s výčtem technik, snaží se také o pohled z druhé strany - od kvalitativně - estetických požadavků k jednotlivým cvičením. Těžiště práce spočívá ve vypracování komplexního systému praktických cvičení, která dovedou zájemce jednotlivými na sebe navazujícími kroky k ideálnímu ovládnutí celé technologie vznikání tónu. Cílem práce je poskytnout hledajícím útěchu na jejich cestě. Autor zde jako pedagog dává k dispozici svůj vyzkoušený systém pro další studenty.

Život Arta Tatuma a jeho význam v histor ii jazzu
Lobanova, Elena ; SLAVÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; Kristian, Vítek (oponent)
Tato práce pojednává o životě a tvorbě jazzového klavíristy Arta Tatuma, jeho významu pro generace muzikantů mezi 40-50 lety. V práci je kladen důraz na jeho hudební život a historii jazzu v 30-40 letech. Jádrem práce je popsání rozvoje Tatuma jako osoby a vznikání a popisu jeho vlastního stylu hry na klavír. Jádrem pojednání je analýza nahrávky jazzového standardu "Ain't Misbehavin' " od vynikajícího klavíristy Fattsa Wallera z roku 1938 v interpertaci Arta Tatuma. Autor své poznatky podkládá vlastními hudebními postoji a východisky.