Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Procházková, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na českých základních i středních školách i v soukromých hodinách vedených lektory AJ. Před vlastní výzkumnou částí seznamuje práce obecně s médii starými i novými v českém školství a s jednotlivými typy nových médií, uvádí historicky média používaná pro výuku angličtiny v našich zemích, ze současné doby uvádí přehled používaných médií a především seznamuje s webovými stránkami a aplikacemi vyvinutými pro výuku angličtiny. Uvedeny jsou i výsledky studií z poslední doby věnovaných zkoumané problematice. Výzkumným cílem praktické části je analýza odpovědí 50 pedagogů získaných pomocí dotazníkového šetření, odpovědí na otázky týkající se využívání starých i nových médií ve výuce anglického jazyka, a to v době před koronavirovou pandemií, v době distanční výuky během pandemie a v současnosti, a kvalitativní výzkum nejvíce používaných nástrojů nových médií ve výuce AJ. Výzkumnými metodami jsou rešerše odborné literatury, kvalitativní metody, dotazníkové šetření a analýza výsledků dotazníkového šetření pomocí kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu.
Organizační formy vyučování ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol
DOUDOVÁ, Andrea
Hlavním cílem této diplomové práce je snaha poukázat na využívání různých organizačních forem výuky v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol Diplomová práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola představuje obecný výčet organizačních forem, druhá kapitola tento výčet rozšiřuje. Ve třetí kapitole představuji alternativní členění organizačních forem vyučování podle Červenkové a Maňáka. U těchto dvou autorů také upozorňuji na záměnu dvou termínů, a to organizační formy výuky za metody výuky a naopak. Ve čtvrté kapitole zmiňuji aktuální tematiku informačních technologií ve vzdělávání a organizační formy s touto výukou spojené. V závěru teoretické části uvádím předvýzkum problematiky organizačních forem a cituji některé již dříve provedené výzkumy. Na tuto kapitolu plynule navazuje praktická část, která se skládá primárně z kvantitativního výzkumu vedeného prostřednictvím dotazníku. Nejdříve jsou formulována východiska výzkumu a dále jsou představeny výsledky výzkumu a závěrečné vyhodnocení informací o zastoupení organizačních forem ve výuce a preferenci jejich užívání jednotlivými vyučujícími. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu z praktické části práce porovnává využívání organizačních forem ve výuce v běžném režimu a v režimu on-line vyučování.
Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ
ČAPEK, Tomáš
Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů. Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků.
Americká rocková hudba druhé poloviny 60. let 20. století a její kulturní a politická role
KALLMÜNZER, Dan
Práce se zabývá kulturními, sociálními a politickými událostmi v USA v průběhu 60. let. Zkoumá míru vzájemného ovlivňování těchto událostí s rockovou a populární hudbou. Definuje hudbu jako nezbytnou složku opoziční kultury a protiválečných hnutí. Dále se práce zaměřuje na konkrétní organizace a skupiny, které pořádaly početné demonstrace a pochody. Pozornost je věnována samotným hudebním interpretům, kteří skrz texty a hudbu varovali před vládní propagandou, pronásledováním a nespravedlností. Práce vykresluje změnami obsáhlá 60. léta v USA jako zdroj inspirace a ponaučení pro další generace. Praktická část obsahuje přípravu na hodinu anglického jazyka pro devátou třídu základní školy, kde je žákům přiblíženo kulturní a sociální pozadí. Téma spadá do průřezových témat základního vzdělávání, které mimo jiné, nejvíce naplňuje cíle multikulturní výchovy. Snaží se, aby si žáci uvědomili své kulturní a sociální hodnoty. Zároveň je navádí ke zvídavosti a toleranci k jiným rasám, národům a kulturním odlišnostem. Příprava na hodinu je umístěna na Metodický portál RVP.CZ sloužící jako zdroj inspirace pro ostatní učitele a pedagogy.
Team Lotus
ČAPEK, Tomáš
Cílem bakalářské práce je popsat populární anglický tým Lotus s bohatou historií, který je nedílnou součástí prestižních závodů Formule 1, obrovského sportovního fenoménu. Práce se zabývá samotnými začátky týmu, jeho pokroky, největšími úspěchy, nejslavnějšími závodními jezdci, postupným úpadkem týmu a posléze jeho odchodem z královské série motosportu. Rovněž popisuje návrat Lotusu na startovní pole o mnoho let později. Praktická část představuje přípravu na hodinu anglického jazyka v deváté třídě, ve které je v rámci tématu SPORT přiblížen žákům britský tým Lotus a sportovní terminologie používaná ve spojení se závody Formule 1. Příprava byla umístěna na Metodický portál RVP.CZ jako praktická ukázka zapojení průřezového tématu Multikulturní výchova do hodin anglického jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.