Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba v pojetí laických a profesionálních řemeslníků
Řehořová, Anna ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím tvorby mezi laickými a profesionálními řemeslníky. Cílem je zjistit a porovnat, jak vnímají pojem tvorba a řemeslo řemeslník profesionál od laika. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů, na historii řemesla, jeho úpadek, ale také na to, jak je lidové řemeslo v dnešní době vnímáno. Jsou zde nastíněna vývojová stádia dítěte a jeho kresby, ale i postavení řemesla ve vzdělávání. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativní metody rozhovorů. Uskutečněno bylo šest rozhovorů. Tři rozhovory byly realizovány s profesionálními řemeslníky a tři s laiky. Po zrealizování veškerých rozhovorů byly následně přepsány a analyzovány otevřeným kódováním. Kódy byly vloženy do skupin a porovnány mezi sebou. Výsledkem analýzy je rozdílné pojetí řemesla mezi skupinou profesionálů a laiků, které je podrobněji rozebráno na konci praktické části.
Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění. V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení. Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet.
Tábory a kurzy motivované výtvarnou činností
LACMAN MINAŘÍKOVÁ, Monika
Teoretická část práce se zabývá významem pojmu tábor, kurz, animace. Dále také malířskými tábory, jednorázovými výtvarnými kurzy na DDM, probíhající pravidelně každý měsíc. V praktické části se budu opírat o vlastní zkušenost z organizací aktivit, letních malířských kurzů, které jsou motivovány výtvarnou činností a jejich rozbor. Pomocí animací dětí si přiblížíme západočeské město Stříbro a jeho okolí z historického hlediska. Pro svou práci jsem se nechala inspirovat knihami se stříbrskou historií, kterou jsem propojila výtvarnou činností.
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU VE VOLNÉM ČASE S POUŽITÍM RŮZNÝCH VÝTVARNÝCH TECHNIK
HRADECKÁ, Klára
Práce se zabývá rozvojem výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku pomocí použití různých výtvarných aktivit. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá popisem pojmů jako tvořivost, tvořivá osobnost, výtvarná tvořivost, dětská tvořivost a výchova k tvořivosti. Další kapitola se soustředí na předškolní věk, jeho specifika ve vývoji dítěte v tomto věku, představivost a výtvarný projev v předškolním věku. Zaměřuji se zde také na volný čas, volný čas dětí, pedagogiku volného času, osobnost pedagoga volného času a výtvarnou činnost ve volném čase. Teoretická část pojednává též o didaktických zásadách výtvarné činnosti. V praktické části bakalářské práce, popisuji jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi uskutečnila v rámci výtvarného projektu. U každé aktivity je poznamenán úkol, motivace, výtvarně technické informace, materiál, vzdělávací a výchovný cíl a závěrečné hodnocení.
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
Motivace dětí předškolního věku k výtvarným činnostem
MALLÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá odlišnými způsoby motivace k výtvarným činnostem, které jsou více či méně vhodné pro děti předškolního věku. Teoretická část, která je čerpaná z uváděné literatury, je zaměřena na klíčové pojmy vývoje předškolního dítěte, motivace, grafomotoriky, prožitkového učení a v neposlední řadě také výtvarného projevu. V praktické části byla navržena řada dvojic výtvarných činností s odlišným způsobem motivace, která byla aplikována na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumných metod ? pozorování a analýza výtvorů, byla následně provedena evaluace výtvarné dvojice. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací.
Dramatické aktivity jako motivace k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole
RAJKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá dramatickými aktivitami, které jsou motivací k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole. Důležité pojmy dramatizace, její metody, artefiletika, výtvarné činnosti a její techniky jsou definovány v teoretické části čerpané z uváděné literatury. V následné části byla navrhnuta série integrovaných bloků, která byla aplikovaná na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumné metody - Pozorování, pak byla provedena evaluace konkrétních tématických celků. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací a videonahrávkou.
PROSTOROVÁ TVORBA V MŠ SE ZAMĚŘENÍM NA VYUŽÍVÁNÍ NEJROZMANITĚJŠÍCH MATERIÁLŮ.
SUKDOLÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá prostorovou tvorbou dětí v mateřské škole s využíváním nejrozmanitějších druhů dostupných materiálů. Je zde vytvořený zásobník dvaceti výtvarných námětů a technik prací s různými materiály vhodných pro prostorovou tvorbu předškolních dětí. V teoretické části je celkem pět kapitol. V kapitolách je charakterizována dětská tvořivost a její způsoby rozvíjení pomocí materiálů, smyslové vnímání, poznávání dětí, objevování tvarů, hry s prostorem a rozvíjení prostorového myšlení dítěte. Dále základní rozdělení materiálů vhodných pro výtvarnou činnost, popis metodiky a přípravy činností pro práci s dětmi. Praktickou část tvoří zásobník dvaceti výtvarných námětů, které jsem si sama vymyslela a ověřila v praxi. Je zde uvedena charakteristika třídy a detailní popis výroby námětů. Tyto popisy upřesňují použitý materiál, postupy práce, motivační činnosti, které výtvarné práci předcházely, fotodokumentaci nebo nákresy.
Motivace k výtvarné činnosti u dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času
MARTANOVÁ, Martina
Výtvarný projekt {\clq}{\clq}Čtvero ročních dob`` má za cíl přiblížit dětem mladšího školního věku, přírodu, zvyky, tradice a další zajímavosti jednotlivých ročních období a motivovat je k vlastní výtvarné činnosti a probudit v nich nadšení a tvořivost. Těchto cílů je v projektu dosahováno pomocí literárně - dramatické, estetické, pohybové, enviromentální a zážitkové výchovy. V závěru práce se zmiňuji o jevech, ke kterým došlo, při realizaci projektu a shrnuji svá zjištění a poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.