Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití terapeutických metod u dětí s PAS
HAŠKOVCOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na využití terapeutických metod u dětí s PAS. Cílem práce je sumarizovat teoretické poznatky v oblasti využití terapeutických metod u dětí s PAS a na tomto podkladě prozkoumat možnosti terapií pro děti s PAS v České republice a objasnit způsob jejich fungování. Součástí práce je výzkum realizovaný na pomocí kvalitativní výzkumné strategie, kdy výzkumnou metodou vícezdrojového polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 terapeutů, výsledky rozhovorů s nimi byly zpracovány otevřeným kódováním a graficky zpracovány v programu Atlas.ti.
Hromadné intoxikace z pohledu zdravotnického záchranáře
KREJČOVÁ, Lucie
Téma bakalářské práce je:"Hromadné intoxikace z pohledu zdravotnického záchranáře". Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou část. Na úvod teoretické části jsou popsány druhy vybraných hromadných intoxikací a jejich následná terapie. Dále je zmíněno poškození orgánových systémů vlivem působení škodlivých látek, obecné terapeutické postupy a na závěr jsou uvedena specifika třídění a transportu pacientů při rozsáhlé hromadné intoxikaci. K zhotovení výzkumné části byla užita kvalitativní metoda sběru dat. Data byla získána formou polostrukturovaných rozhovorů se zdravotnickými záchranáři z Jihočeského kraje. Pro výzkumnou část byl stanoven jeden cíl. Cílem bylo zmapovat, s jakými formami hromadných intoxikací se zdravotničtí záchranáři setkávají v souvislosti s poskytováním přednemocniční neodkladné péče. Na podkladě tohoto cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Výzkumná otázka 1: Jaké hromadné intoxikace očekávají zdravotničtí záchranáři v souvislosti s výkonem své profese? Výzkumná otázka 2: Jakým způsobem postupují zdravotničtí záchranáři při poskytování přednemocniční neodkladné péče u hromadných intoxikací? Respondenti odpovídali na 25 otázek, které byly předem připraveny. Získaná data byla analyzována a kategorizována do tabulek. Z výzkumného šetření vyplývá, že zdravotničtí záchranáři se během vykonávaní své profese setkávají s hromadnými intoxikacemi pouze sporadicky, avšak u většiny zmíněných hromadných intoxikací mají dobré povědomí o klinickém obrazu a následném terapeutickém postupu.
Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie
GRÜNBECKOVÁ, Magdaléna
Diplomová práce s názvem Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část popisuje jednotlivé typy postižení a jejich vliv na rodinu, zabývá se specifiky rodiny dítěte s postižením a dopadem traumatické události v podobě postižení dítěte na jednotlivé členy rodiny. Podrobně představuje také koncept rodinné terapie včetně konkrétních terapeutických technik a nástrojů. Empirická část práce je tvořena kvalitativním výzkumným šetřením, které zkoumá vliv postižení dítěte na rodinný systém a možnosti využití rodinné terapie u této cílové skupiny. Výzkum vychází z rozhovorů vedených s jednotlivými členy rodin dětí s postižením.
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Metodika využití nanovlákenných nosičů a kmenových buněk pro léčbu závažných poškození oka
Zajícová, Alena ; Javorková, Eliška ; Holáň, Vladimír
Metodika popisuje nový léčebný postup pro léčbu závažných poškození očního povrchu ve veterinární medicíně. Postup je založen na kultivaci kmenových buněk a na jejich přenosu pomocí nanovlákenných nosičů na poškozený oční povrch. Metoda je využitelná v případech, kde již jiné dostupné formy léčby nejsou úspěšné.
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u žáků s kombinovaným postižením v základní škole speciální
Melicharová, Jana ; Hájková, Vanda (oponent)
Rigorózní práce v teoretické části vymezuje základní podstatu a funkci komunikace, motivaci ke komunikaci. Dále informativně seznamuje s narušenou komunikační schopností, strategií při terapii a terapeutickými metodami využívanými v logopedii. Následně je vymezen pojem žák s kombinovaným postižením, podmínky a cíle edukace v základní škole speciální s bližším zaměřením na problematiku rozvoje komunikační schopnosti žáků. Stěžejním tématem rigorózní práce je týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u zmíněných žáků, kdy jsou vymezeny kompetence členů týmu a možné typy spolupráce. Na základě dotazníkového šetření je předložena analýza současné realizace týmové spolupráce, podíl odborníků z resortu školství a zdravotnictví, účel a intenzita spolupráce na vybraných základních školách speciálních v ČR. V doporučení pro praxi je předložen návrh možnosti realizace týmové spolupráce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.