Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odstranění nežádoucích objektů ve videosekvencích
Vagner, Ondřej ; Seeman, Michal (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření automatické metody pro odstranění nežádoucích objektů z videosekvencí. Navržená metoda je schopná odstranit statický i pohybující se objekt bez zásahu uživatele do procesu zpracování. Uživatel pouze definuje objekt určený k vymazání.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 2D počítačové grafiky
Drápela, Zbyněk ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnou počítačovou grafikou. Konkrétně Bézierovými křivkami, zvýšením jejich stupně beze změny jejich tvaru a provedení subdivision. Dále pak algoritmem Catmull--Clark subdivision a procedurálními texturami a jejich generováním. Cílem práce bylo popsat teoretický základ těchto oblastí a následně pomocí JavaScriptu a HTML vytvořit čtyři webové applety, které budou sloužit jako pomůcka při výuce počítačové grafiky.
Metody pro doplnění chybějících částí obrazu
Kovacs, Jan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním přehledu moderních metod pro automatické doplnění chybějících částí obrazu. V teoretické části této práce je vybráno a popsáno několik nejznámějších metod. Každá z vybraných metod je nejdříve uvedena, poté je popsán její algoritmus a nakonec je zhodnocena za pomoci informací, nabytých z dostupné literatury. Mezi metody, které byly vybrány a následně popsány v této práci patří Image Inpainting, Fragment-Based Image Completion, Exemplar-Based Image Inpainting, Gradient-Based Image Completion by Solving Poisson Equation a nakonec Inpainting by Flexible Haar- Wavelet Shrinkage. V praktické části bakalářské práce byl vybrán algoritmus A Framelet-Based Image Inpa- inting, který byl naprogramován a implementován v programovém prostředí MATLAB. Pro tento algoritmus bylo také naprogramováno vlastní funkční řešení Framelet trans- formace. Dále bylo vytvořeno GUI, které poskytuje možnost uživatelské interakce. Toto v prostředí MATLAB realizované GUI umožňuje jednoduše spravovat vstupy a parame- try algoritmu a pracovat s jeho výstupy. Uživatel je vždy informován o aktuálním stavu výpočtu a je mu zobrazen aktuální výsledek doplnění obrazu. Navíc byl pro GUI vytvo- řen nástroj, který poskytuje uživateli možnost definovat pomocí myši oblasti, jež mají být doplněny. Nakonec byly zhodnoceny výsledky implementovaného algoritmu jak při použití Framelet transformace, tak při použití Contoulet transformace.
Syntéza textur
Sousedík, Ctirad ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit co nejkvalitnější syntetizér textur a ukázkovou demonstrační utilitu s grafickým uživatelským rozhraním. Základem je metoda autorů Li-Yi Weie a Marca Lewoye ze Stanfordské univerzity, avšak jejich koncept je upraven se snahou dosáhnout lepších výsledků. Pro zkvalitnění syntézy je vypracována metoda detekce výrazných oblastí v textuře, které slouží při syntéze k inicializaci a zlepšují výsledek. Zde použité algoritmy nevyžadují větší pozornost a vstup od uživatele.
Texture modeling applied to medical images
Remeš, Václav ; Haindl, Michal (vedoucí práce)
V práci jsou prezentovány nové deskriptivní mnoharozměrné markovské tex- turní modely aplikované na počítačem podporovanou diagnostiku rentgenových mamogramů. Tyto netriviální matematické modely, aplikovatelné též v široké oblasti modelování mnoharozměrných vzájemně korelovaných dat mimo mamo- grafii, umožňují, oproti standardním diskriminativním modelům, ideální vizuální ověření pomocí syntézy odpovídajících datových prostorů. Veškeré dosažené výsledky byly podrobeny rozsáhlým benchmarkům. Práce prezentuje dvě metody klasifikace hustoty prsní tkáně z rentgenových mamogramů. Obě metody byly testovány na databázích MIAS a INbreast s výsledky srovnatelnými s nejnovějšími špičkovými metodami. Dále je představeno několik metod pro zcela automatické zvýrazňování mamo- grafických textur. Tyto metody jsou založeny na deskriptivních texturních mod- elech vyvinutých v rámci této práce, které se automaticky adaptují na texturu analyzovaného rentgenového snímku, díky čemuž jsou univerzální pro libovolný druh textury bez potřeby ručního nastavování konkrétních parametrů. Výstupy metod zvýrazňují oblasti zájmu detekované jako texturní abnormality. Metody umožňují nastavit zvýraznění na...
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 2D počítačové grafiky
Drápela, Zbyněk ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnou počítačovou grafikou. Konkrétně Bézierovými křivkami, zvýšením jejich stupně beze změny jejich tvaru a provedení subdivision. Dále pak algoritmem Catmull--Clark subdivision a procedurálními texturami a jejich generováním. Cílem práce bylo popsat teoretický základ těchto oblastí a následně pomocí JavaScriptu a HTML vytvořit čtyři webové applety, které budou sloužit jako pomůcka při výuce počítačové grafiky.
Procedural building reconstruction from building outlines
Kužel, Vojtěch ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent)
V této práci je prezentována metoda, která rychle procedurálně vytváří přesvědčivě vypadající budovy ze zadaných obrysů. Podobných metod již několik existuje a liší se v rychlosti vydávání výsledků a v množství detailů na těchto výsledcích. Každá z těchto metod vyhovuje jiným potřebám. Uživatel může potřebovat rychlost spíše než komplexnost výsledků nebo dávat přednost lépe vypadajícím výsledkům před robustností metody vůči jakýmkoliv vstupům. Metoda, která je přednesena v této práci, prioritizuje rychlost a poloautomatický přístup. Na vstupu přijímá půdorysy budov a také některé další parametry, jako například výšku, a poté zrekonstruuje budovu s valbovou střechou a syntetizuje uvěřitelné textury. Výstupy algoritmu mohou být pak využity mimo jiné v leteckých simulátorech jako rychlá rekonstrukce rozsáhlých městských oblastí z dat dostupných například z Open Street Maps.
Texture modeling applied to medical images
Remeš, Václav ; Haindl, Michal (vedoucí práce)
V práci jsou prezentovány nové deskriptivní mnoharozměrné markovské tex- turní modely aplikované na počítačem podporovanou diagnostiku rentgenových mamogramů. Tyto netriviální matematické modely, aplikovatelné též v široké oblasti modelování mnoharozměrných vzájemně korelovaných dat mimo mamo- grafii, umožňují, oproti standardním diskriminativním modelům, ideální vizuální ověření pomocí syntézy odpovídajících datových prostorů. Veškeré dosažené výsledky byly podrobeny rozsáhlým benchmarkům. Práce prezentuje dvě metody klasifikace hustoty prsní tkáně z rentgenových mamogramů. Obě metody byly testovány na databázích MIAS a INbreast s výsledky srovnatelnými s nejnovějšími špičkovými metodami. Dále je představeno několik metod pro zcela automatické zvýrazňování mamo- grafických textur. Tyto metody jsou založeny na deskriptivních texturních mod- elech vyvinutých v rámci této práce, které se automaticky adaptují na texturu analyzovaného rentgenového snímku, díky čemuž jsou univerzální pro libovolný druh textury bez potřeby ručního nastavování konkrétních parametrů. Výstupy metod zvýrazňují oblasti zájmu detekované jako texturní abnormality. Metody umožňují nastavit zvýraznění na...
Metody pro doplnění chybějících částí obrazu
Kovacs, Jan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním přehledu moderních metod pro automatické doplnění chybějících částí obrazu. V teoretické části této práce je vybráno a popsáno několik nejznámějších metod. Každá z vybraných metod je nejdříve uvedena, poté je popsán její algoritmus a nakonec je zhodnocena za pomoci informací, nabytých z dostupné literatury. Mezi metody, které byly vybrány a následně popsány v této práci patří Image Inpainting, Fragment-Based Image Completion, Exemplar-Based Image Inpainting, Gradient-Based Image Completion by Solving Poisson Equation a nakonec Inpainting by Flexible Haar- Wavelet Shrinkage. V praktické části bakalářské práce byl vybrán algoritmus A Framelet-Based Image Inpa- inting, který byl naprogramován a implementován v programovém prostředí MATLAB. Pro tento algoritmus bylo také naprogramováno vlastní funkční řešení Framelet trans- formace. Dále bylo vytvořeno GUI, které poskytuje možnost uživatelské interakce. Toto v prostředí MATLAB realizované GUI umožňuje jednoduše spravovat vstupy a parame- try algoritmu a pracovat s jeho výstupy. Uživatel je vždy informován o aktuálním stavu výpočtu a je mu zobrazen aktuální výsledek doplnění obrazu. Navíc byl pro GUI vytvo- řen nástroj, který poskytuje uživateli možnost definovat pomocí myši oblasti, jež mají být doplněny. Nakonec byly zhodnoceny výsledky implementovaného algoritmu jak při použití Framelet transformace, tak při použití Contoulet transformace.
Syntéza textur
Sousedík, Ctirad ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit co nejkvalitnější syntetizér textur a ukázkovou demonstrační utilitu s grafickým uživatelským rozhraním. Základem je metoda autorů Li-Yi Weie a Marca Lewoye ze Stanfordské univerzity, avšak jejich koncept je upraven se snahou dosáhnout lepších výsledků. Pro zkvalitnění syntézy je vypracována metoda detekce výrazných oblastí v textuře, které slouží při syntéze k inicializaci a zlepšují výsledek. Zde použité algoritmy nevyžadují větší pozornost a vstup od uživatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.