Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Administrativní budova
Marek, Václav ; Ostrý, Milan (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh administrativní budovy v Chotěboři. Budova je navržena jako dvoupodlažní a je členěna na dvě oddělené provozní jednotky. První provozní, dvoupodlažní jednotka je určena pro projekční činnost stavební společnosti. Druhá jednopodlažní jednotka je určena pro využití k výuce přírodních a sociálních věd. Obě provozní jednotky mají svůj oddělený vstup a nejsou vzájemně průchozí. V první jednotce jsou umístěny místnosti, které svým typem odpovídají administrativnímu charakteru objektu. Jsou to jednotlivé i otevřené kanceláře, místnosti pro ohřev jídla, hygienické zařízení – pro muže a ženy zvlášť, serverovny, vrátnice. Druhá jednotka je navržena jako jedna učebna s odděleným kabinetem, skladem učebních pomůcek a hygienickým zařízením. Budova svým půdorysným zobrazením zaujímá tvar písmene Z a je osazena do velice svažitého terénu, z toho vyplývá tvarové řešení. Podzemní podlaží je přibližně z poloviny zasazeno do okolního terénu, první nadzemní podlaží je viditelné z příjezdové komunikace. Obě části budovy jsou patrné z vnitřního prostoru pozemku ve vzniklém zapuštěném dvorku. Budova je nad administrativní částí zastřešena šikmou sedlovou střechou, nad výukovým střediskem je střecha plochá. Obě střechy jsou uvažovány jako plně ozeleněné extenzivní vegetací. Objekt je z velké části prosvětlován francouzskými okny, nebo i skleněnou stěnou s bezrámovým zasklením. Vnější obálka objektu je opatřena pohledovým betonem. Nosné konstrukce, vodorovné i svislé jsou v provedení z monolitického betonu, střední nosné zdi jsou zhotoveny z dutinových keramických bloků, stejně jako nenosné dělící příčky. Parkování osobních vozidel je řešeno v rámci pozemku v těsné blízkosti objektu, řešeny jsou i plochy pro parkování tělesně postižených. Projekt byl zpracován v grafickém programu ArchiCad. Veškeré navržené konstrukce odpovídají platným normám a předpisům.
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.
Administrativní budova
Marek, Václav ; Ostrý, Milan (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh administrativní budovy v Chotěboři. Budova je navržena jako dvoupodlažní a je členěna na dvě oddělené provozní jednotky. První provozní, dvoupodlažní jednotka je určena pro projekční činnost stavební společnosti. Druhá jednopodlažní jednotka je určena pro využití k výuce přírodních a sociálních věd. Obě provozní jednotky mají svůj oddělený vstup a nejsou vzájemně průchozí. V první jednotce jsou umístěny místnosti, které svým typem odpovídají administrativnímu charakteru objektu. Jsou to jednotlivé i otevřené kanceláře, místnosti pro ohřev jídla, hygienické zařízení – pro muže a ženy zvlášť, serverovny, vrátnice. Druhá jednotka je navržena jako jedna učebna s odděleným kabinetem, skladem učebních pomůcek a hygienickým zařízením. Budova svým půdorysným zobrazením zaujímá tvar písmene Z a je osazena do velice svažitého terénu, z toho vyplývá tvarové řešení. Podzemní podlaží je přibližně z poloviny zasazeno do okolního terénu, první nadzemní podlaží je viditelné z příjezdové komunikace. Obě části budovy jsou patrné z vnitřního prostoru pozemku ve vzniklém zapuštěném dvorku. Budova je nad administrativní částí zastřešena šikmou sedlovou střechou, nad výukovým střediskem je střecha plochá. Obě střechy jsou uvažovány jako plně ozeleněné extenzivní vegetací. Objekt je z velké části prosvětlován francouzskými okny, nebo i skleněnou stěnou s bezrámovým zasklením. Vnější obálka objektu je opatřena pohledovým betonem. Nosné konstrukce, vodorovné i svislé jsou v provedení z monolitického betonu, střední nosné zdi jsou zhotoveny z dutinových keramických bloků, stejně jako nenosné dělící příčky. Parkování osobních vozidel je řešeno v rámci pozemku v těsné blízkosti objektu, řešeny jsou i plochy pro parkování tělesně postižených. Projekt byl zpracován v grafickém programu ArchiCad. Veškeré navržené konstrukce odpovídají platným normám a předpisům.
Práce učitelů 1. stupně ZŠ s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Mánková, Iveta ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje práci učitelů 1. stupně s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V teoretické části se zabývám objasněním základních pojmů, které jsou klíčové pro téma práce. Vymezuji zde pojmy učitel a pedagogický pracovník, jak je chápe nejen odborná literatura, ale také platné zákony České republiky. V další kapitole definuji, co je to učebnice, jaké má funkce a nejcitovanější klasifikace funkcí učebnic. Zmiňuji její strukturální komponenty a představuji další didaktické prostředky, se kterými se v praxi setkáváme. V nejrozsáhlejší kapitole teoretické části prezentuji dosavadní teoretické poznatky a výsledky výzkumných šetření, která byla v oblasti užívání učebnic dosud realizována ve světovém i českém prostředí. Poslední kapitola teoretické části seznamuje se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět tak, jak je vymezena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce představuje kvalitativní výzkum užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět šesti učitelkami 1. stupně ZŠ, který byl realizován v jedné pražské základní škole. Výzkum je založen na rozhovorech s učiteli, jako doplňková metoda je využito pozorování. Cílem práce je zjistit, jak se učitelé připravují na výuku, jak při přípravě využívají učebnice a jak jejich obsah upravují...
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.