Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny
Loveček, Libor ; Žák, Stanislav (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá chováním kónické vinuté tlačné pružiny pod zatížením. V práci je uveden analytický výpočet dle teorie slabě zakřivených prutů. Výpočet je vytvořen pro konkrétní kónickou vinutou pružinu v matematickém prostředí MAPLE. Výsledky jsou porovnány s daty získanými pomocí experimentálního zkoušení pružiny.
Vyhodnocení vlivu výrobních nepřesností na charakteristiku vinuté kónické tlačné pružiny
Sitte, David ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnými vlivy výrobních nepřesností na charakteristiku kónicky vinuté tlačné pružiny. V první části práce je rešeršně zpracovaná daná problematika výpočtu kónické pružiny dle algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka. Zbylá část práce se zaměřuje na konkrétní kónickou tlačnou pružinu, a to přiblížení se numerickému modelu řešení k naměřenému experimentu na základě měření a dosazení do algoritmu konkrétní hodnoty změřených charakteristik.
Vliv změny tvaru a rozměrů na charakteristiku vinuté tlačné pružiny
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá změnou tvaru pružiny s cílem usnadnění její montáže v sestavě regulátoru plynového kotle. Úvodní část se týká seznámení s danou problematikou. Poté, na základě algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka, je upraven výpočetní program pro výpočet stávající kónické pružiny, a dále je modifikován pro další tvary pružin. Přesnost vytvořených algoritmů je ověřena porovnáním výsledků s komerčními výpočtovými softwary. Na základě výpočtů jsou navrženy nové tvary, jsou vyrobeny a experimentálně otestovány. Na závěr práce je posouzena možnost aplikace vytvořených alternativních tvarů.
Využití vzduchových pružin u závodního vozu
Blažek, Jakub ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií využití vzduchových pružin u závodního vozu, přesněji vozu pro soutěže Formula Student. Rešeržní část práce se zabývá volbou vhodné vzduchové pružiny pro dané použití. V praktické části je pak výpočet parametrů pro vhodné nastavení vzduchové pružiny tak, aby vyhovovala pravidlům soutěže a simulace její funkce při reálném použití.
Hydropneumatické odpružení vozidel
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol seznámit čtenáře s problematikou hydropneumatického odpružení. Na úvodní část, jejímž cílem je nastínit historické pozadí systému, plynule navazuje popis principu jeho funkce. Zmíněny jsou též vlastnosti pro něj typické. Tento typ pérování je použit u různých typů vozidel, konkrétní aplikace jsou náplní další části práce. Poslední sekce je zaměřena na samotný návrh odpružení vojenského speciálu.
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Vyhodnocení vlivu výrobních nepřesností na charakteristiku vinuté kónické tlačné pružiny
Sitte, David ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnými vlivy výrobních nepřesností na charakteristiku kónicky vinuté tlačné pružiny. V první části práce je rešeršně zpracovaná daná problematika výpočtu kónické pružiny dle algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka. Zbylá část práce se zaměřuje na konkrétní kónickou tlačnou pružinu, a to přiblížení se numerickému modelu řešení k naměřenému experimentu na základě měření a dosazení do algoritmu konkrétní hodnoty změřených charakteristik.
Vliv změny tvaru a rozměrů na charakteristiku vinuté tlačné pružiny
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá změnou tvaru pružiny s cílem usnadnění její montáže v sestavě regulátoru plynového kotle. Úvodní část se týká seznámení s danou problematikou. Poté, na základě algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka, je upraven výpočetní program pro výpočet stávající kónické pružiny, a dále je modifikován pro další tvary pružin. Přesnost vytvořených algoritmů je ověřena porovnáním výsledků s komerčními výpočtovými softwary. Na základě výpočtů jsou navrženy nové tvary, jsou vyrobeny a experimentálně otestovány. Na závěr práce je posouzena možnost aplikace vytvořených alternativních tvarů.
Hydropneumatické odpružení vozidel
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol seznámit čtenáře s problematikou hydropneumatického odpružení. Na úvodní část, jejímž cílem je nastínit historické pozadí systému, plynule navazuje popis principu jeho funkce. Zmíněny jsou též vlastnosti pro něj typické. Tento typ pérování je použit u různých typů vozidel, konkrétní aplikace jsou náplní další části práce. Poslední sekce je zaměřena na samotný návrh odpružení vojenského speciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.