|
Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany
Hrdlička, Šimon ; Křemen, Tomáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku Moravské Bránice – Oslavany. Zvýšení rychlosti se snaží dosáhnout návrhem úpravy geometrických parametrů koleje v rozsahu odpovídajícímu běžné údržbě, případně v některých místech i zásahy většími, nicméně stále méně nákladnými. K posouzení GPK je použita norma ČSN 73 6360-1. Dále se posuzuje, zda jednotlivé železniční přejezdy splňují podmínky pro zvýšení traťové rychlosti. Součástí práce je také návrh rychlosti pro vozidla s povoleným nedostatkem převýšení 130 mm.
|
| |
|
Návrh rekonstrukce traťového úseku Rapotice - Náměšť nad Oslavou
Zapletal, Tomáš ; Andratschke, Jan (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout úpravu geometrických parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku a spodku v úseku železniční tratě Rapotice – Náměšť nad Oslavou. Úsek začíná v km 19,2 napojením na začátek výhybky číslo 5 do železniční stanice Rapotice a končí v km 22,2 po překonání ocelového mostu a průběžným kolejovým ložem. V rámci práce bylo vyřešeno odvodnění tratě a rekonstrukce přejezdů a byla navržena technologie provádění prací. Součástí práce bylo prověření možnosti zvýšení rychlosti v dotčeném úseku.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.
|