Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průzkum stavu počítačové gramotnosti v podniku kategorie MSP
Špaček, David ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Pavlík, Jan (oponent)
Pro firmy je v dnešní době velmi důležité, aby zaměstnanci byli počítačově gramotní a tím i přispívali k lepšímu rozvoji podniku. Z tohoto důvodu je bakalářská práce zaměřena na problematiku počítačové gramotnosti ve vybraném podniku kategorie MSP. Teoretická část bakalářské práce se orientuje na popis počítačové a informační gramotnosti. V této části je také uveden stručný vývoj počítačové gramotnosti. Největší důraz je kladen na způsoby měření počítačové gramotnosti a je zde také vysvětlen koncept testování ECDL. V závěru teoretické časti je popsáno srovnání České republiky a EU v konkrétních úkonech vztahujících se k počítačové gramotnosti. Praktická část aplikuje teoretické poznatky v praxi. Především se zaměřuje na testování zaměstnanců podniku právě na základě testování pomocí konceptu ECDL. Na zaměstnancích bude proveden dotazníkový průzkum a posléze i praktický test, který bude zaměřen na práci s textem, tabulkami, internetem a poštovním klientem a vypracován bude v souladu s konceptem ECDL. Závěrem výsledků testování bude vyhodnocena počítačová gramotnost pracovníků podniku a bude provedeno srovnání s průměrem EU a České republiky.
Testování počítačové gramotnosti
Procházka, Karel ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Kánská, Eva (oponent)
Téma bakalářská práce, jejíž název je "Testování počítačové gramotnosti", je zaměřeno na testování problematiky počítačové gramotnosti, a to přesněji v oblasti kancelářských balíčků Microsoft Office Word, Excel, PowerPoint a Access ve verzi 2013. Testování se týká studentů střední školy, ale vytvořené praktické úkoly mohou být dále využity pro zaměstnance v provozní firmě. V teoretické části je charakterizována počítačová gramotnost. Jak se získá, co je při testování potřeba a jakými metodami se prověřuje. Pozornost je věnována i tomu, jaký mají informační technologie vliv na společnost a také jaké programy vlády České republiky se vztahují do této oblasti. Praktická část se zabývá vytvářením praktických příkladů a zhodnocením cen při zakoupení certifikačních programů. Výstupem bakalářské práce jsou vytvořené praktické příklady, které obsahují práci s dokumenty, daty, tabulkami, se snímky a s tím spojené testování studentů, které vyhodnocuje jejich znalosti. Součástí testování je test, který ověřuje požadované vědomosti z oblasti kancelářských balíčků, hardwaru, softwaru a digitální gramotnosti.
Usnadnění orientace v online nabídce cestovního ruchu pro osoby s nižší počítačovou gramotností
Strouhalová, Eva
Usnadnění orientace v online nabídce cestovního ruchu pro osoby s nižší informační gramotností. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá problematikou usnadnění orientace osob, které mají nižší zkušenosti s užíváním informačních a komunikačních technologií, v nabídce cestovního ruchu umístěné na síti internet. Práce je zaměřená na segment starších osob a jejich schopnost porozumět funkci a použití informačně-rezervačních systémů. Teoretická část se věnuje integraci informačních a komunikačních technologií do oblasti cestovního ruchu a rozsahu využívání těchto technologií osobami vyšší věkové kategorie. Pozornost je věnována rozdílům v počítačové gramotnosti mezi lidmi s rozličnými vlastnostmi a možnostmi. Na základě shromážděných informací o použitelnosti webových stránek jsou navržena řešení pro usnadnění orientace seniorů v oblasti online nabídky cestovního ruchu.
Dopady počítačové gramotnosti na život seniorů
PEČENÁ, Jitka
Bakalářská práce se zaměřuje na souvislosti seniorů a dopady počítačové gramotnosti na jejich život. Stáří a senioři jsou všeobecně diskutované téma. Na stáří se hledí jako na nepříliš populární etapu života. Senioři stojí na okraji společnosti s nízkým statusem. Společnost stále zůstává zaměřena na výkon, flexibilitu, rychlost a sílu. Slabost v jakékoliv formě se hodnotí negativně. Pro stáří a seniory je ve společnosti stále málo místa. Hlavním cílem práce je zjistit, zda počítače a počítačová gramotnost může ovlivnit pozitivním způsobem život seniora a může být příčinou změny sociální exkluze prostřednictvím kvantitativního výzkumu. Dílčími cíli jsou zjištění přání a pocitů seniorů v oblasti kontaktu, praktické činnost, co na počítači nejvíce využívají. Práce se zaměřuje na seniory od 65 do 85 let žijící v Plzni, kteří absolvovali nebo právě dokončovali počítačový kurz v době výzkumu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží vystihnout a popsat etapu stáří, především změny, ke kterým dochází. Zabývá se samotným pojmem senior a s jakými životními situacemi se v tomto období člověk setkává. Dále se zaměřuje na samotné informace, jejich význam a práci s nimi. Také se snaží vystihnout samotnou definici počítačové gramotnosti. Okrajově se práce dotýká i oblasti vzdělávání seniorů a jejich specifika, především vhodné nástroje, aby výuka byla úspěšná. Teoretická část je zakončena popisem, jaká je dostupnost počítačových kurzů ve městě Plzeň a nastíněna možnost, kde své získané počítačové dovednosti uplatnit. Praktická část práce popisuje samotný kvantitativní výzkum, jeho metodiku, způsob sestavení dotazníku, formu sběru dat a způsob vyhodnocení. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů, tabulek a interpretací výsledků. Jsou řešeny tři hypotézy, které byly stanoveny na začátku výzkumu. Dvě hypotézy se nepodařilo potvrdit, jedna se ověřila. Diskuze přináší vyřešení a celkový pohled na situaci. Počítačová gramotnost ovlivňuje život seniorů, zvyšují se sociální kontakty. Motivací pro návštěvu kurzu není jen činnost související s vyhledáváním informací, ale také zůstat v kontaktu s mladou generací či trénovat si paměť. Na počítačových kurzech ve městě Plzeň neplatí, že muži využívají častěji počítač než ženy. Výsledky ukazují, že dopady počítačové gramotnosti na život seniorů nejsou příliš významné. Senioři upřednostňují osobní kontakt před použitím počítače či telefonickým rozhovorem. Ve výzkumu byl dopad počítačové gramotnosti na život seniorů potvrzen jen částečně. Počítačové kurzy přesto jsou dobře stráveným časem, kde si senior trénuje paměť, rozšiřuje si své vědomosti a bonusem mohou být nově získaní přátelé.
U3V VŠE a počítačová gramotnost v systému celoživotního vzdělávání
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (vedoucí práce)
V poslední době se vedle klasické gramotnosti mluví o počítačové gramotnosti. Tato problematika zasahuje každého z nás, ale hlavně lidi v post-produktivním věku, kteří během svého života neměli příležitost se seznámit s informačními technologiemi. Národní program počítačové gramotnosti byl velkou příležitostí jak tuto negramotnost odbourat, ale bohužel zanikl i koncem působnosti Ministerstva informatiky ČR. Zarážející je postoj státu, který připravuje projekty v oblasti e-Governmentu , elektronického sčítání lidu a elektronických voleb bez jakékoliv koncepce na rozvoj uživatelů těchto ambiciózních projektů. Jednou možností jak se zdokonalovat i po ukončení kariéry je studium na Univerzitě třetího věku VŠE, kde se studenti seznamují s prací na počítači, ale i multimedii v Grafické a multimediální laboratoři. Bohužel tato univerzita není přístupná pro každého. Tato omezení spočívají především v podmínce ukončeného středoškolského vzdělání, ale i z kapacitních důvodů. Volbou skutečně pro všechny tedy zůstává komerční sektor, který nabízí širokou škálou kurzů. Tyto kurzy jsou buď z nabídky softwarových firem nebo z konceptu ECDL (Evropský řidičák na počítač).
Význam moderních informačních komunikačních technologií v životě aktivních seniorů
SEDLÁKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá významem moderních informačních komunikačních technologií (ICT) v životě aktivních seniorů. Teoretická část diplomové práce pojednává biologická, psychologická a sociální témata stárnutí jako základní vymezení současného pojetí problematiky stáří. Zabývá se informační a počítačovou gramotností, metodami a formami vzdělávání seniorů s ohledem na získání znalostí a dovedností v oblasti používání moderních komunikačních prostředků. V praktické části práce je interpretován kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit význam ICT pro aktivní seniory, četnost a míru využívání technologických prostředků. V závěru práce jsou výsledky výzkumu diskutovány, v jaké míře ovlivňují kvalitu života aktivních seniorů a jako možné formy komunikace pro informování seniorů o kulturních událostech a jejich aktivizaci ve společenském životě.
Rekvalifikace nezaměstnaných
NĚMCOVÁ, Ivana
Bakalářská práce ?rekvalifikace nezaměstnaných? obsahuje teoretickou část, která popisuje co je nezaměstnanost, typy nezaměstnanosti, sociální důsledky a také historické souvislosti vzniku tohoto jevu. Dále se zabývá vývojem nezaměstnanosti a současně státní politikou zaměstnanosti v ČR a rekvalifikacemi, jako nejčastějším nástrojem aktivní státní politiky zaměstnanosti. V poslední kapitole se práce věnuje rozvíjení klíčových kompetencí, které mají v práci se skupinami nezaměstnaných velký význam. Praktickou část práce tvoří anketa, provedená mezi účastníky rekvalifikačního kurzu ?Základní obsluha osobního počítače?.
Analýza počítačové gramotnosti obyvatel středního věku a možnosti jejího zvyšování
Holzbauer, Milan ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Galba, Alexander (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou počítačové gramotnosti obyvatel středního věku. Jsou zde rozebrány základní pojmy, které souvisí s touto problematikou. Představen je vývoj informační společnosti. Právě pojem informační společnost úzce souvisí s počítačovou gramotností, pomocí které jsou obyvatelé schopni přistupovat k novým informačním zdrojům. Úroveň těchto znalostí se mění s věkem a vzděláním populace. Obyvatelé středního věku, na které je tato práce cílena, nemohli získat počítačové kompetence při svém školním vzdělávání, takže jsou ohroženi informační propastí. V této práci jsou nastíněny možnosti zvyšování počítačové gramotnosti včetně její certifikace. Praktická část se zabývá terénním šetřením, ve kterém dotazovaní odpovídají na otázky inspirované evropskými ECDL testy, takže je možné rozhodnout o úrovni jejich znalostí. Počítačová gramotnost je důležitá pro ekonomickou prosperitu společnosti, proto je nutné analyzovat její stav a hledat možnosti jejího zvyšování.
Analýza nabídky celoživotního vzdělávání v ČR a vybraných zemích EU
Doležal, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky celoživotního vzdělávání v České Republice a vybraných státech Evropské unie (Finsko, Dánsko), přičemž bude charakterizována podrobně pouze situace v České Republice. Práce se pokouší zmapovat oblast celoživotního vzdělávání dospělých osob nejen ve věkové kategorii od 25 do 64 let, ale také seniorů. V první části práce se zaměřuji na objasnění pojmu celoživotního vzdělávání a jeho smyslu. Dále zde vymezuji program celoživotního učení a charakterizuji současnou situaci v Evropské unii. V druhé části podrobně charakterizuji situaci celoživotního učení v České Republice a její vývoj. Tato část se také zaměřuje na poskytovatele vzdělávání, počítačovou gramotnost a obecné možnosti celoživotního vzdělávání na univerzitách. V poslední třetí části jsou vybrány společné části celoživotního vzdělávání ve Finsku a Dánsku (charakteristika, legislativa, účast na dalším vzdělávání a počítačová gramotnost), které v této práci porovnávám s Českou Republikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.