Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora využívání experimentálního systému Vernier na českých školách
Vogalová, Naděžda ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Žilavý, Peter (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.
Experimenty z optiky pro střední školu
Machalická, Jana ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Experimenty z optiky pro střední školu Autor: Jana Machalická Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Petr Kácovský, Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci této bakalářské práce vzniklo 12 strukturovaných návodů k fyzikálním pokusům z optiky využitelných na středních školách a vyšších stupních gymnázií. Tyto pokusy můžeme rozdělit do kapitol Geometrická optika a Vlnová optika. Stěžejní pro vznik této práce bylo opakované zkoušení zvolených pokusů, aby mohly být návody obohaceny o technické poznámky a doporučení k jejich přípravě a provedení. Všechny návody budou postupně uveřejněny v rámci elektronické Sbírky fyzikálních pokusů, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky MFF UK. Součástí práce je také klasifikace pokusů a krátký přehled dostupných materiálů, tištěných i elektronických, které se zabývají fyzikálními pokusy z optiky. Klíčová slova: Fyzikální pokus, elektronická sbírka, geometrická optika, vlnová optika.
Experimenty z optiky pro střední školu
Machalická, Jana ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Experimenty z optiky pro střední školu Autor: Jana Machalická Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Petr Kácovský, Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci této bakalářské práce vzniklo 12 strukturovaných návodů k fyzikálním pokusům z optiky využitelných na středních školách a vyšších stupních gymnázií. Tyto pokusy můžeme rozdělit do kapitol Geometrická optika a Vlnová optika. Stěžejní pro vznik této práce bylo opakované zkoušení zvolených pokusů, aby mohly být návody obohaceny o technické poznámky a doporučení k jejich přípravě a provedení. Všechny návody budou postupně uveřejněny v rámci elektronické Sbírky fyzikálních pokusů, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky MFF UK. Součástí práce je také klasifikace pokusů a krátký přehled dostupných materiálů, tištěných i elektronických, které se zabývají fyzikálními pokusy z optiky. Klíčová slova: Fyzikální pokus, elektronická sbírka, geometrická optika, vlnová optika.
Podpora využívání experimentálního systému Vernier na českých školách
Vogalová, Naděžda ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Žilavý, Peter (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.
Výuka fyziky a tvořivost
MEŠKAN, Václav
Tato diplomová práce zkoumá jedno z předních témat současné reformy českého školství {--} rozvoj tvořivosti při výuce předmětů na základní škole. Tato problematika je nejprve nastíněna obecně a následně rozvinuta na konkrétním vyučovacím předmětu {--} fyzice. Zvláštní důraz je kladen na porovnání rozvoje tvořivosti při výuce daného předmětu pomocí tradičních prostředků a pomocí počítačem podporované výuky, která je dalším neodmyslitelným fenoménem současného školství. Významná část je věnována hodnocení současného software pro výuku fyziky na základní škole. Práce je zakončena experimentem se žáky základní školy, který má porovnat dva výše zmíněné přístupy k rozvoji tvořivosti a dát tak podnět k dalším výzkumům v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.