Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobní data jako komodita: jak trh s daty funguje, jakou mají cenu a co o tom čeští uživatelé internetu vědí
Cieslar, Marek ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Nedílnou součástí současného internetu je sběr osobních dat jeho uživatelů. Cílem této práce je zmapovat trh s osobními daty; jak funguje, jaké vlivy ho zformovaly do dnešní podoby a jak ho vnímá veřejnost. Teoretická část se opírá o existující akademické zdroje, články z odborných i zpravodajských médií a dalších relevantních pramenů, které souvisejí se sběrem, prodejem a hodnotou osobních dat. Jedním ze záměrů teoretické části je také představit principy, jak lze data nacenit, protože dosud zřejmě neexistuje zdroj, který by obsáhle shrnoval existující metody, jak se cena osobních dat sbíraných na internetu může z pohledu uživatelů i trhu určit. Zjištění z teoretické části prohlubuje kvalitativní výzkum, který metodou hloubkových rozhovorů rozkrývá, nakolik jsou si pražští vysokoškolští studenti vědomí toho, co se s jejich daty děje, jakou pro ně mají hodnotu a jaký mají na současné nastavení trhu názor. I přes celospolečenskou závažnost problematiky jde zřejmě v tuzemském prostředí o jeden z prvních kvalitativních průzkumů na toto téma a zjištění, která přináší, můžou posloužit jako odrazový můstek pro budoucí výzkum. Klíčová slova: osobní data, uživatelská data, online sběr dat, extrakce dat, soukromí na internetu, cena dat, hodnota dat, trh s daty, agregátoři dat, cílená reklama, personalizace...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.