Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modeling the Impact of Piston Rings on Oil Consumption of Internal Combustion Engines
Raffai, Peter ; Pavlov,, Michal (oponent) ; Dr. Dan E. Richardson (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Within the frame of the present work a complex simulation tool was developed, built on strong physical and chemical foundations, supplemented with the appropriate mathematical approaches. The resulting software is capable of determining the performance of a piston ring pack by addressing all key mechanisms and their mutual influence during standard operating conditions of a piston ring. The outputs of the simulation were designed in accordance with industrial interest, like the volumetric gas flow through the piston assembly, the friction power losses and the lubricant oil consumption from the sources, which are affected by the piston ring pack. Besides the development of the simulation model, experiments were conducted with the intention of input data obtainment and results validation on an inline three-cylinder engine. Sample results were shown by applying the model to the parameters of the experimental engine. Possible industrial application of the source code is demonstrated with parameter studies. The work carried out within the frame of this doctoral dissertation was intended to fill the gap in the research area of combined simulation tools, able to support the needs of piston ring manufacturers and engine research centers, to calculate the impact of design parameter changes on friction losses and lubricant oil consumption simultaneously.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Píst zážehového motoru na bioethanol
Žilinský, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout píst pro motor Husqvarna FE 501 přeplňovaný turbodmychadlem pro potřeby soutěže Formula Student používající jako palivo bioethanol. Navržená konstrukce vychází z rešerše konstrukčního provedení současných pístů spalovacích motorů. Pro návrh pístu jsou využity FEM simulace.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 66kW
Mikulka, Václav ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je zpracovat výpočtový návrh a konstrukční řešení pístu pro čtyřdobý vznětový motor. V úvodu stručně popisuje píst jako součást pístní skupiny, základní konstrukční provedení pístů pro vznětové motory, materiál pístů a jednotlivý způsob výroby. Dále je proveden návrh základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Poté je na základě empirických údajů vypracován základní rozměr pístu a na závěr dle zadaného průběhu indikátorového diagramu a navrženou kinematiku klikového mechanizmu zjištěn pevnostní výpočet kritických průřezů pístu.
Písty vznětových motorů osobních vozidel
Jašek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pístní skupinou vznětových motorů. Hlavně je zaměřena na písty vznětových motorů. Dále je proveden návrhový výpočet pístu pro vznětový motor a následné vyhodnocení výpočtů.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 77kW
Štol, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Anotace Michal Štol Píst čtyřdobého vznětového přeplňovaného motoru pro osobní automobil ÚADI, 2008, str. 39, obr. 18. V této bakalářské práci se budeme zabývat především popisem jednotlivých částí pístní skupiny čtyřdobého vznětového motoru pro osobní automobil a jejich charakteristickými znaky a jednotlivými typy, dále probereme postup základního návrhu pístu a pevnostní kontrolu kritických průřezů pístu.Po těchto krocích dále vytvoříme výkresovou dokumentaci pro píst vznětového motoru
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 75 kW
Kalugin, Ivan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu čtyřdobého, zážehového motoru o výkonu 75 kW. Součástí konstrukčního řešení je zpracovat návrh základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Závěrečná část je věnována pevnostní kontrole kritických průřezů pístu na základě navržené kinematiky klikového mechanismu a indikátorového diagramu.
Návrh pístu pro vznětový motor VW TDI o výkonu 81kW
Skoupý, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pístu pro vznětový motor VW TDI o výkonu 81 kW. Cílem této práce je stanovení hlavních rozměrů motoru, klikového mechanismu a pístu. Úvodem jsou popsány části motoru a poté pístní skupina. Dále se práce zabývá konstrukčním provedením a materiálem pístu. V neposlední řadě také pevnostním výpočtem kritických průřezů pístu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.