Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření teploty pneumatik za jízdy vozidla s využitím infračer. pyrometrů OS100
Morávek, David ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bc. David Morávek Měření teploty pneumatik za jízdy vozidla s využitím infračervených pyrometrů OS100 DP, UADI, 2008, str. 70, obr. 41 V diplomové práci je zpracována problematika snímání teplot a tlaku pneumatiky automobilu za jízdy. Je sestaven vhodný měřící řetězec. Navrženy a vyrobeny funkční držáky snímačů pro tento druh měření. Jsou zde popsány provedené jízdní zkoušky. Dospěli jsme k závěru, že teplota pneumatik při jízdě je závislá na podélném, nebo příčném zrychlení vozidla a jeho zatížení.
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Vliv stylu držení volantu na dobu jízdního manévru
Kašpar, David ; Kadula, Lukáš (oponent) ; Mikulec, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá polohou dlaní na volantu při řízení vozidla a jejím vlivem na dobu jízdního manévru. V rámci teoretické části byl popsán správný posed řidiče, nastavení jeho sedadla a volantu. Dále byl proveden rozbor výchozích pozic dlaní na volantu a také pozic, které se doporučují pro klidnou jízdu po dálnici. Tyto polohy byly analyzovány z hlediska možnosti otáčení s volantem a poskytnutí rozsahu otočení v daných pozicích. Pro experimentální měření byl vytvořen dotazník pro řidiče osobních vozidel, ze kterého byly následně vyhodnoceny odpovědi pro sestavení nejčastějších stylů držení volantu. Z vybraných stylů držení volantu byly provedeny testovací jízdy, jež sloužily ke zjištění doby potřebné pro manévrování, případně pro potřebnou změnu dlaní na volantu z důvodu provedení manévru.
Vliv aerodynamických parametrů na jízdní vlastnosti vozidel
Hejtmánek, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Základním cílem dizertační práce je vytvoření výpočetního nástroje pro ohodnocení vlivu aerodynamiky na jízdní vlastnosti vozidla. Navržená metodika je založena na simulování jízdních manévrů pomocí jednostopého modelu vozidla, který byl sestaven s požadavkem na minimální počet vstupních parametrů. Takovýto základní model umožňující zkoumání vlivu aerodynamiky na dynamickou i statickou řiditelnost vozidla má nízké nároky na vstupní data, proto se zjednodušuje i jeho naplnění hodnotami příslušných veličin. Výpočtový model vozidla byl validován rozsáhlým měřením dvou jízdních manévrů definovaných ISO normami (skokové natočení volantu a ustálené zatáčení). Na základě neuspokojených výsledků validací byly analyzovány rozdíly mezi měřením a simulacemi, které vedly k postupnému rozšiřování modelu o nové faktory zpřesňující výpočet simulací. Poslední část práce se zaměřuje jednak na vzájemné srovnání velikosti vlivu jednotlivých aerodynamických parametru na jízdní chování, a taky na porovnání významnosti aerodynamiky celkově vůči ostatním zahrnutým faktorům (pneumatiky, hmotnostní vlastnosti, řízení, ad.). Tato práce byla realizována v úzké spolupráci se Škoda-Auto.
Analýza měření jízdní dynamiky vozidel s využitím matematického modelování
Blaťák, Ondřej ; Kledus, Robert (oponent) ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na propojení měření s matematickým modelem v tomto smyslu. Na vozidle jsou snímány jen relativně snadněji měřitelné veličiny a tyto proměnné tvoří vstupy matematického modelu. Tento proces je navíc vylepšen využitím principů dynamické filtrace, kde měřené veličiny netvoří pouze vstupy modelu, ale jsou zároveň použity pro korekci jeho pohybu. Touto metodou je možné získat optimální odhad o chování vozidla v průběhu jízdního manévru. Pro propojení měření s matematickým modelem s ohledem na použitý model (jednostopý rovinný dynamický model vozidla) je využito lineárního diskrétního Kalmanova filtru (dynamický filtr). Úkolem Kalmanova filtru je nalézt optimální odhad diskrétního časově závislého procesu, který je popsán soustavou lineárních stochastických diferenčních rovnic. V rámci této práce byl sestaven výkonný měřicí systém založený na jednotce CompactRIO. Tento systém je schopen současně měřit velké množství veličin na zkušebním vozidle. Základními měřenými parametry jsou složky rychlostí měřené optickými korelačními senzory Correvit, stáčivá rychlost měřená vibračním gyroskopem, příčné zrychlení a souřadnice dráhy získané systémem MicrosatGPS. Velká pozornost byla rovněž věnována získání dalších důležitých vstupů matematického modelu, jako jsou poloha těžiště, moment setrvačnosti, převod řízení a další. Poslední část práce je již orientována na skutečné propojení měření s matematickým modelem. Jako experimentálního vozidla je využito Formule Ford 1600. Jízdní manévr byl uspořádán podle normy ISO/WD 3888/2. Jsou realizovány tři varianty Kalmanova filtru, které se liší měřenými veličinami použitými pro korekci pohybu modelu. V závěru jsou nastíněny další možnosti jak proces odhadů stavových veličin s využitím diskrétního Kalmanova filtru dále zpřesnit, případně jak tohoto algoritmu efektivně využít pro identifikaci parametrů vozidla – např. směrové tuhosti pneumatik.
Vliv stylu držení volantu na dobu jízdního manévru
Kašpar, David ; Kadula, Lukáš (oponent) ; Mikulec, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá polohou dlaní na volantu při řízení vozidla a jejím vlivem na dobu jízdního manévru. V rámci teoretické části byl popsán správný posed řidiče, nastavení jeho sedadla a volantu. Dále byl proveden rozbor výchozích pozic dlaní na volantu a také pozic, které se doporučují pro klidnou jízdu po dálnici. Tyto polohy byly analyzovány z hlediska možnosti otáčení s volantem a poskytnutí rozsahu otočení v daných pozicích. Pro experimentální měření byl vytvořen dotazník pro řidiče osobních vozidel, ze kterého byly následně vyhodnoceny odpovědi pro sestavení nejčastějších stylů držení volantu. Z vybraných stylů držení volantu byly provedeny testovací jízdy, jež sloužily ke zjištění doby potřebné pro manévrování, případně pro potřebnou změnu dlaní na volantu z důvodu provedení manévru.
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Vliv aerodynamických parametrů na jízdní vlastnosti vozidel
Hejtmánek, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Základním cílem dizertační práce je vytvoření výpočetního nástroje pro ohodnocení vlivu aerodynamiky na jízdní vlastnosti vozidla. Navržená metodika je založena na simulování jízdních manévrů pomocí jednostopého modelu vozidla, který byl sestaven s požadavkem na minimální počet vstupních parametrů. Takovýto základní model umožňující zkoumání vlivu aerodynamiky na dynamickou i statickou řiditelnost vozidla má nízké nároky na vstupní data, proto se zjednodušuje i jeho naplnění hodnotami příslušných veličin. Výpočtový model vozidla byl validován rozsáhlým měřením dvou jízdních manévrů definovaných ISO normami (skokové natočení volantu a ustálené zatáčení). Na základě neuspokojených výsledků validací byly analyzovány rozdíly mezi měřením a simulacemi, které vedly k postupnému rozšiřování modelu o nové faktory zpřesňující výpočet simulací. Poslední část práce se zaměřuje jednak na vzájemné srovnání velikosti vlivu jednotlivých aerodynamických parametru na jízdní chování, a taky na porovnání významnosti aerodynamiky celkově vůči ostatním zahrnutým faktorům (pneumatiky, hmotnostní vlastnosti, řízení, ad.). Tato práce byla realizována v úzké spolupráci se Škoda-Auto.
Analýza měření jízdní dynamiky vozidel s využitím matematického modelování
Blaťák, Ondřej ; Kledus, Robert (oponent) ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na propojení měření s matematickým modelem v tomto smyslu. Na vozidle jsou snímány jen relativně snadněji měřitelné veličiny a tyto proměnné tvoří vstupy matematického modelu. Tento proces je navíc vylepšen využitím principů dynamické filtrace, kde měřené veličiny netvoří pouze vstupy modelu, ale jsou zároveň použity pro korekci jeho pohybu. Touto metodou je možné získat optimální odhad o chování vozidla v průběhu jízdního manévru. Pro propojení měření s matematickým modelem s ohledem na použitý model (jednostopý rovinný dynamický model vozidla) je využito lineárního diskrétního Kalmanova filtru (dynamický filtr). Úkolem Kalmanova filtru je nalézt optimální odhad diskrétního časově závislého procesu, který je popsán soustavou lineárních stochastických diferenčních rovnic. V rámci této práce byl sestaven výkonný měřicí systém založený na jednotce CompactRIO. Tento systém je schopen současně měřit velké množství veličin na zkušebním vozidle. Základními měřenými parametry jsou složky rychlostí měřené optickými korelačními senzory Correvit, stáčivá rychlost měřená vibračním gyroskopem, příčné zrychlení a souřadnice dráhy získané systémem MicrosatGPS. Velká pozornost byla rovněž věnována získání dalších důležitých vstupů matematického modelu, jako jsou poloha těžiště, moment setrvačnosti, převod řízení a další. Poslední část práce je již orientována na skutečné propojení měření s matematickým modelem. Jako experimentálního vozidla je využito Formule Ford 1600. Jízdní manévr byl uspořádán podle normy ISO/WD 3888/2. Jsou realizovány tři varianty Kalmanova filtru, které se liší měřenými veličinami použitými pro korekci pohybu modelu. V závěru jsou nastíněny další možnosti jak proces odhadů stavových veličin s využitím diskrétního Kalmanova filtru dále zpřesnit, případně jak tohoto algoritmu efektivně využít pro identifikaci parametrů vozidla – např. směrové tuhosti pneumatik.
Měření teploty pneumatik za jízdy vozidla s využitím infračer. pyrometrů OS100
Morávek, David ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bc. David Morávek Měření teploty pneumatik za jízdy vozidla s využitím infračervených pyrometrů OS100 DP, UADI, 2008, str. 70, obr. 41 V diplomové práci je zpracována problematika snímání teplot a tlaku pneumatiky automobilu za jízdy. Je sestaven vhodný měřící řetězec. Navrženy a vyrobeny funkční držáky snímačů pro tento druh měření. Jsou zde popsány provedené jízdní zkoušky. Dospěli jsme k závěru, že teplota pneumatik při jízdě je závislá na podélném, nebo příčném zrychlení vozidla a jeho zatížení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.