| |
|
Geografické informační systémy
Vodička, Ondřej ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na geografické databázové systémy (GIS). První část je věnována charakteristice GIS, ukazuje jejich specifika a představuje význam standardizace v této oblasti. V druhé části je zachycen aktuální stav na trhu GIS softwaru. GIS software je rozdělen na kategorie podle poskytované funkčnosti a zároveň na open source a komerční část. Na základě jednotlivých kategorií jsou pak charakterizovány nejvýznamnější GIS produkty. Další část se samostatně věnuje produktům firmy Oracle, které jsou touto společností nabízeny v souvislosti GIS. Poslední část představuje soubor možností, námětů a doporučení pro návrh architektury GIS v kontextu produktové řady firmy ESRI.
|
|
Používání geografických technologií na nižší úrovni samosprávy
Krňák, Tomáš ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Kominácká, Jitka (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti využití geografických informačních technologií na nižších úrovních samosprávy v České republice. V úvodu práce jsou prezentovány teoretické možnosti geografických systémů, jejich využití samosprávnými úřady a postup při jejich výběru. Těžištěm práce je popis a prezentace služeb různorodých samosprávných úřadů v oblasti geografických informačních technologií a kompletní průzkum čtyř konkrétních úřadů. Závěr práce obsahuje hodnocení a sbírku obecných doporučení včetně konkrétních doporučení pro vybrané úřady.
|
| |
| |
|
Využití GIS v inženýrských sítích
Blížil, David ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Bělík, Miloš (oponent)
Cílem této práce je zkoumat GIS v podmínkách provozovatelů a správců inţenýrských sítí. V práci jsou zmíněny důleţité aspekty týkající se problematiky GIS, jejího zavádění do podniků, ale i souvisejících technických informací. V práci je proveden výběr vhodného GIS metodou AHP pro potřeby malého aţ středního podniku. V závěru se práce soustředí na doporučení, kterými by se vybraný podnik měl řídit, pokud chce optimalizovat svůj provoz.
|
|
Mapové vyhledávače a jejich algoritmy
Jedlička, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Práce, jak už z názvu vyplývá, se zabývá mapovými vyhledávači a algoritmy, které s nimi souvisejí. Popisuje dva algoritmy, které řeší problém hledání nejkratší cesty v grafu (mapě): Dijkstrův a Floyd-Warshallův algoritmus se zaměřením na postup řešení a výpočetní složitost algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována mapovým systémům v přístrojích GPS. V práci je pojednáno o mapových vyhledávačích obecně, dále porovnává vybrané aplikace a testuje na nich, jak řeší problém hledání nejkratší cesty v praxi -- hledání spojení mezi dvěma místy na mapě. Práce popisuje úlohu geografických informačních systémů obecně, ale především se zaměřuje právě na mapové služby GIS.
|
|
GIS jako systém pro komunikaci se zákazníky
Zubíček, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kulaviak, Radim (oponent)
Základním tématem této práce je pojetí problematiky geografických informačních systémů (GIS) z pohledu jejich využití jako komunikačního prostředku v prostředí WWW. Důraz je kladen na řešení nenáročná na náklady. Cílem práce je přinést teoretické informace nutné k uchopení problematiky, ale také poskytnout řešení konkrétního informačního systému v podmínkách realitní kanceláře podnikající na českém trhu. V první části (kapitoly 2 a 3) se práce zaměřuje na zprostředkování základních vlastností a principů GIS získaných studiem odborných materiálů. Popsány jsou jak obecné principy využití GIS, tak také některá specifika jejich nasazení v podmínkách České republiky. V druhé části (kapitoly 4 až 7) autor na základě získaných znalostí popisuje tvorbu konkrétního GIS řešení vyhovujícího definici předmětu práce. Výsledkem práce je potvrzení předpokladu, že existují a jsou široce dostupné prostředky umožňující implementaci GIS při udržení nízkých nákladů.
|
| |
|
Marketing na pomezí mezinárodního podnikání a informačních technologií
Jurčík, Michal ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kováč, Michal (oponent)
Informační technologie umožnily standardizovat značnou část marketingových informací pomocí digitalizace. Tím, že se tyto informace standardizují, usnadňuje se také standardizace práce s nimi v konkrétních částech hodnotového řetězce podniku. V práci je navrženo vymezení čtyř specifických oblastí využívání informačních technologií v marketingu: e-commerce, dodavatelské řetězce s informačními technologiemi, marketingové databáze a informační systémy v podniku, digitální televizní a rozhlasové vysílání. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu o této klasifikaci oblastí aplikování informačních technologií. Dalším cílem je analyzovat tyto oblasti z hlediska mezinárodního marketingu a charakterizovat, jak konkrétně informační technologie ovlivňují v těchto oblastech podnikání.
|