Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evoluční návrh obrazů tvořených L-systémy
Kovařík, Roman ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o evolučním návrhu obrazů tvořených L-systémy. Vlastní návrh probíhá pomocí operátorů genetického programování. Ty jsou schopny pracovat s obrazem reprezentovaným ve formě syntaktického stromu. Ke komunikaci s uživatelem (návrhářem) slouží applet, který může být zobrazen na webové stránce.
Kartézské genetické programování v evolučním umění
Veselý, Pavel ; Hyrš, Martin (oponent) ; Petrlík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím kartézského genetického programování (CGP) v evolučním umění (EvoArt). Text předkládá úvod do problematiky. Dále se zaměřuje na proces návrhu, implementace a testování nové metody, jak CGP v EvoArtu využít. Navržená metoda využívá CGP pro generování 2D vektorové grafiky. Praktickou částí je webová aplikace pro tvorbu EvoArt, která metodu implementuje. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Evolutionary approaches to image representation and generation
Romanský, Patrik ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Vidnerová, Petra (oponent)
Práca sa zameriava na preskúmanie rôznych variánt evolučných algoritmov v oblasti reprezentácie a generovania obrázkov. Od iných prác tohto typu sa odlišuje modulárnym prístupom k tvorbe evolučných algoritmov. Cieľom je vytvorenie rozšíriteľnej knižnice pre tvorbu evolučných algoritmov a následne porovnanie na reálnych obrazových dátach. Porovnávanými evolučnými algoritmami sú genetický algoritmus, CMA-ES a diferenciálna evolúcia. Na základe experimentov sme posúdili úspešnosť jednotlivých evolučných algoritmov a navrhli paralelizáciu metódy CMA-ES.
Generation of Vector Images using Evolutionary Algorithms
Drázdová, Zuzana ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
Použití evolučních algoritmů pro generování obrázků je zkoumáno už několik desetiletí. Potenciál tohoto přístup spočívá v kreativitě genetických operátorů a širokých možnostech automatického hodnocení řešení. Jedinci mohou být vyvíjeni, aby připomínali existující obrázek nebo mohou být použita jiná kritéria jako například umělecký dojem. Generování vektorových obrázků podle rastrové předlohy bylo v posledních letech věnováno hodně pozornosti. Tento přístup nabízí hned několik výhod. Rozměry vektorových obrázků mohou být snadno změněny bez ztráty přesnosti. Další výhodou je možnost jednoduše upravovat jednotlivé objekty v obrázku. Ta byla při návrhu algoritmů dosud opomíjena. Chceme využít plný potenciál vytvořených obrázků navržením vhodného algoritmu. Naše metoda vytváří vektorové obrázky, které jsou podobné rastrové předloze, mohou být snadno upravované a mají zajímavý umělecký nádech. Vyvinuli jsme tři postupy, které se liší v přístupu k reprezentaci jedinců, genetickým operátorům, vyhodnocení a celkovém stylu výsledků.
Inspiration-triggered search: Towards higher complexities by mimicking creative processes
Rybář, Milan ; Hamann, Heiko (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Jeden z hlavních problémů stochastických optimalizačních metod ze strojového učení je uvíznutí v lokálních optimech. Cílem této práce je vytvoření optimalizační metody inspirované uživateli webové služby Picbreeder, ve které mohou společně vyvíjet obrázky pomocí umělé evoluce. Hlavní myšlenkou je, že jejich chování představuje tvůrčí procesy. Představujeme metodu nazvanou inspiration-triggered search, která napodobuje zmíněné procesy a využívá k tomu libovolnou optimalizační techniku. Vyhledávání neobsahuje pevně daný cíl, místo toho je schopno samo si s určitými omezeními definovat vlastní cíle. Cílem optimalizace je vytvoření komplexních výtvorů, které nemohou být nalezeny hladovou a přímou optimalizací. Navržená metoda je otestována v doméně obrázků, kde je cílem nalezení komplexních a esteticky příjemných obrázků pro člověka, a porovnána s přímou optimalizací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kartézské genetické programování v evolučním umění
Veselý, Pavel ; Hyrš, Martin (oponent) ; Petrlík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím kartézského genetického programování (CGP) v evolučním umění (EvoArt). Text předkládá úvod do problematiky. Dále se zaměřuje na proces návrhu, implementace a testování nové metody, jak CGP v EvoArtu využít. Navržená metoda využívá CGP pro generování 2D vektorové grafiky. Praktickou částí je webová aplikace pro tvorbu EvoArt, která metodu implementuje. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Evoluční návrh obrazů tvořených L-systémy
Kovařík, Roman ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o evolučním návrhu obrazů tvořených L-systémy. Vlastní návrh probíhá pomocí operátorů genetického programování. Ty jsou schopny pracovat s obrazem reprezentovaným ve formě syntaktického stromu. Ke komunikaci s uživatelem (návrhářem) slouží applet, který může být zobrazen na webové stránce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.