Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Sociální klima učitelského sboru
PECHKOVÁ, Šárka
Překládaná bakalářská práce se věnuje tématu klima učitelského sboru. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje teoretickým východiskům dané problematiky jsou zde vysvětleny základní pojmy, dále jsou popsány některé faktory ovlivňující klima a také výzkumné nástroje, kterými lze sociální klima zkoumat. V neposlední řadě jsou zmíněny některé výzkumy sociálního klimatu učitelských sborů. V druhé (výzkumné) části práce je popsána metodika výzkumného šetření. Jako výzkumný nástroj byl zvolen standardizovaný dotazník OCDQ RS. Následně jsou popsány a interpretovány výsledky výzkumného šetření, které provedla autorka v jedné konkrétní střední škole. Výsledky jsou následně diskutovány a komparovány a již proběhlými výzkumy v této oblasti. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že klima učitelského sboru zkoumané střední školy je poměrně otevřené a ve své práci jsou vysoce angažovaní. Významné rozdíly ve vnímání klimatu se neobjevily u žádné z porovnávaných podskupin. Bakalářská práce bude poskytnuta vedení střední školy, kde bylo výzkumné šetření provedeno a také může sloužit jako zdroj informací pro další výzkumná šetření v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.