Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětský čtenář a dětský básník pohledem současných oceněných básnických děl
Perglerová, Jitka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Práce mapuje situaci současného dětského čtenářství. Všímá si činitelů, které působí na formování dětského čtenáře zvenčí (zejména rodina, škola a knihovny, projekty na podporu dětského čtenářství). Hlavní část práce je věnována rozboru současné poezie pro děti, u níž se zkoumá, jak může ovlivňovat čtenáře a motivovat ho k četbě. K rozboru textové složky byly jako reprezentativní vzorky vybrány knihy poezie, které získaly v letech 2013-2017 některou z ocenění Zlaté stuhy a Magnesii Litery, konkrétně Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky a Moře slané vody Radka Malého, Tetovaná teta Daniely Fischerové, Vynálezárium Robina Krále a Hlava v Hlavě Davida Böhma a Ondřeje Buddeuse. Při analýze ilustrací byla věnována pozornost vybraným knihám, které zvítězily ve výtvarné kategorii Zlaté stuhy a soutěže Nejkrásnější česká kniha roku a knihám reprezentujícím modelovou tvorbu nakladatelství Běžíliška, Meander a edice Raketa v nakladatelství Labyrint. Výtvarná složka byla analyzována u leporel Robina Krále Rekomando a Ferdinande! a leporela Petra Borkovce O čem sní, u knihy Hlava v hlavě a dále u tvorby Milady Rezkové a Lukáše Urbánka (knihy o Doktoru Rackovi) a Petra Nikla (především Slovohledě). Způsob provedení analýzy je vystavěn na charakteristikách implicitního...
Dětský čtenář - dětský básník
Perglerová, Jitka ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Práce mapuje situaci současného dětského čtenářství. Všímá si činitelů, které působí na formování dětského čtenáře zvenčí (zejména rodina, škola a knihovny, projekty na podporu dětského čtenářství). Hlavní část práce je věnována rozboru současné poezie pro děti, u níž se zkoumá, jak může ovlivňovat čtenáře a motivovat ho k četbě. K rozboru textové složky byly jako reprezentativní vzorky vybrány knihy poezie, které získaly v letech 2013-2017 některou z ocenění Zlaté stuhy a Magnesia Litera, konkrétně Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky a Moře slané vody Radka Malého, Tetovaná teta Daniely Fischerové, Vynálezárium Robina Krále a Hlava v hlavě Davida Böhma a Ondřeje Buddeuse. Při analýze ilustrací byla věnována pozornost vybraným knihám, které zvítězily ve výtvarné kategorii Zlaté stuhy a soutěže Nejkrásnější česká kniha roku a knihám reprezentujícím modelovou tvorbu nakladatelství Běžíliška, Meander a edice Raketa v nakladatelství Labyrint. Výtvarná složka byla analyzována u leporel Robina Krále Rekomando a Ferdinande! a leporela Petra Borkovce O čem sní, u knihy Hlava v hlavě a dále u tvorby Milady Rezkové a Lukáše Urbánka (knihy o Doktoru Rackovi) a Petra Nikla (především Slovohledě). Reprezentativní vzorky textové složky byly podrobeny analýze po stránce...
Poezie Josefa Bruknera pro děti a její inspirace pro dramatickou výchovu
Šimánková, Martina ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Tato práce se věnuje poezii Josefa Bruknera určené dětem. První část zkoumá Bruknerovu poezii z hlediska použitých básnických prostředků, obsažených motivů, práce s rytmem a rýmem s ohledem na možnosti využití. Druhá část nabízí praktické využití poezie Josefa Bruknera pro děti v hodinách dramatické výchovy. Tato část obsahuje návrhy možných lekcí, které obsahují příklady, jak lze s poezií pracovat ve vybraných oblastech, kterými jsou: rozvoj kultury řeči, poznávání básnických prostředků, rozkrývání výtvarného uměleckého díla, rozvoj kreativity a fantazie, rozvoj herních a hereckých dovedností. Tato práce sleduje možnosti využití poezie Josefa Bruknera v interní práci v hodinách dramatické výchově a to i s ohledem na cestu k jevištnímu tvaru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.