Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné metody měření kognitivní výkonnosti
Bílková, Kateřina ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Binter, Jakub (oponent)
Cílem této práce je představit výběr několika metod měření kognitivní výkonnosti u dospělých s důrazem na metody proveditelné online. Tyto metody jsou uvedeny v kontextu konceptů složení inteligence, na kterých se zakládají. Mezi zvolené metody patří několik IQ testů a několik metod měření kognitivní výkonnosti proveditelných online. IQ testy reprezentují měření obecné inteligence. IQ testy zmiňované v této práci jsou prováděny individuálně nebo skupinově. Online metody mají užší zaměření a jsou v práci zmíněny spolu s platformami, které tyto metody poskytují. Výběr online metod byl proveden podle rozšířenosti metod v literatuře s důrazem na ty častější a to tak, aby tyto metody společně pokryly širší škálu kognitivních schopností. Je diskutována reliabilita a validita metod.
Whoever has will be given more: child endowment and human capital investment
Borga, Liyousew Gebremedhin ; Pidkuyko, M.
Using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrained\nparents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. We propose a simple model that allows for sibling interactions. To overcome the endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. We estimate a sibling fixed-effect model to account for bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality: inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have more expenses incurred towards their education. Health inputs are allocated in a compensatory manner.\n
Behavioural differences between species and populations in the killifish genus Nothobranchius
Kubická, Lucie ; Reichard, Martin (vedoucí práce) ; Horký, Pavel (oponent)
V této diplomové práci jsem studovala dvě různá témata týkající se druhu halančíka Nothobranchius orthonotus. První studie se věnovala prostorové kognitivní schopnosti dvou populací N. orthonotus, které pocházely z dočasných tůní lišících se v jejich předpokládané délce existence kvůli rozdílnému množství průměrných ročních srážek (suchá a vlhká oblast). Testování kognice bylo založeno na schopnosti naučit se nalézt potravu v dichotomickém testu. Předpokládalo se, že schopnost učení se bude lišit mezi populacemi v období dospělosti a stáří testovaných ryb. K dispozici byla data k různým znakům životní strategie, která se použila k testování jejich možných korelací s kognitivními schopnostmi. Bylo zjištěno, že (1) mezi populacemi nebyl rozdíl v prostorové kognitivní schopnosti; (2) délka života byla zhruba stejná u obou populací, přičemž starší ryby nevykazovaly zhoršení kognice, a starší ryby z populace ze suché oblasti dělaly méně chyb při testování než mladé ryby; (3) ryby byly schopné relativně rychlého učení, ale (4) ryby chované celý život izolovaně se učily pomaleji než ryby chované ve skupinách; (5) nejdéle žijící ryby byly rychlejší v učení; (6) čím vyšší byl klidový energetický výdej ryby, tím lépe se učila; (7) váhavé ryby nalézaly potravu v testu za kratší čas. V práci diskutuji možná...
Episodic like memory in nonhuman animals
Gálik, Michal ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Vlček, Kamil (oponent)
Epizodická pamäť je schopnosť, ktorá umožňuje človeku mentálne prežívať minulé udalosti z vlastného života. Táto schopnosť bola dlho považovaná za výhradne ľudskú vlastnosť. U ľudí totiž slúži ako dôkaz epizodickej pamäte subjektívne vedomie, ktoré prežívame pri epizodickom spomínaní. Z tohto dôvodu, je zložité túto kognitívnu schopnosť preukázať aj u iných živočíšnych druhov. Napriek tomu však existuje niekoľko nepriamych dôkazov, ktoré nasvedčujú tomu, že aj ostatné živočíšne druhy epizodickou pamäťou do určitej miery disponujú. Táto bakalárska práca sumarizuje doterajšie poznatky o epizodickej pamäti, poskytuje prehľad štúdií epizodickej pamäte u jednotlivých živočíšnych taxónov a porovnáva metodiky, ktorými sa jednotliví autori snažili danú schopnosť demonštrovať. Zvláštny dôraz je kladený predovšetkým na vtáky, hlodavce a primáty. KLÚČOVÉ SLOVÁ : Epizodická pamäť, Episodic-like memory, Hipokampus, Kognitívna schopnosť, Zvierací model
Finanční stimuly a kognitivní schopnosti: důkaz z prognostické úlohy s různým kognitivním zatížením
Rydval, Ondřej
Zkoumám působení vlivu finančních stimulů na vnitřní motivaci a zejména na kognitivní schopnosti při objasňování heterogennosti výkonnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.