Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Sýkora, Vlastimil ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby této již "zaniklé" a nevyužité části zahrady a vyřešit zde potřebné zázemí a a služby pro návštěvníky Květné zahrady. Přestože se řešené území nachází nedaleko centra města, městský život zde utichá a památka začíná "chátrat" a chybí jí život.Tyto souvislosti mě vedly k tomu, že návrh návštěvnického centra se snažím co nejvíce zpřístupnit veřejnosti a to i v době kdy je samotná zahrada zavřená a zároveň vytvořit důstojné a kvalitní zázemí hodící se svým tvarově koncepčním řešením k organismu zahrad. Architektonický výraz návštěvnického centra - Objekt jsem chtěl nějakým nenásilným způsobem zaklínit do organismu zahrady a vytvořit spíše sochu čnějící a vkliňující se do daného prostoru než - li stavbu v pravém slova smyslu. Aby stavba mohla budit aspoň z části dojem a architektonické skulptury, která je uvnitř zároveň domem musel jsem jí vytvořit nějakou osu a rastr do kterého jsem jí vsadil. Inspiroval jsem se půdorysným rastrem zahrad a snažil jsem se v tomto duchu, o novodobější variaci na toto téma. Jako materiál jsem zvolil beton a z něj se pokusil vytvarovat a vysekat objekt tak aby působil, tak jak sem již v předchozí části popsal, jako dům - socha - architektonická skulptura. Objekty v současné zahradě jsou historické a přiřadit k nim ekvivalent v moderním podání je celkem problém, takže i proto jsem chtěl aby objekt působil jako vysekaná sochařská záležitost, která zde prorůstá a prostor obohacuje. Architektonický výraz vstupního objektu - Zde se zasahovalo pouze do interiérových částí, u kterých jsem chtěl docílit větší otevřenosti, vzdušnosti a snížit dojem bludiště v objektu. Zadní část řešeného území směrem k barokní voliéře kolem zahradnických skleníků jsem se snažil s citem doplnit a zároveň jí lehce tvarově oživit. Stávající skleníky jsem nahradil velkým skleníkem se zázemím v objektech ve zdi a okolí skleníku zkultivovat do čistější formy.Směrem k ptačinci jsem navrhl menší narušení stávající osy zahrady a tím jí chtěl trochu oživit a rozhýbat. K rozhýbání této osy jsem využil navržené sestavy tří stěn nahrazujících již zaniklý králičí kopeček. Stěny tento prostor dělí a dál směrují. V okolí takto rozdělených prostor vznikly místa pro dětské hřiště, posezení, atd... Materiál stěn je opět železový beton. Barokní voliéru jsem tvarově neměnil, navrhl jsem jen její opravu. Uvnitř by byl čistě bílý prostor s posezením, kde by hrála relaxační hudba, zvuky přírody, popř. jiné. Okolo bych obnovil vodní motiv a voliéru zpřístupnil lávkou přes tuto vodu.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Leidorfová, Lenka ; Koutný, Jan (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby částí zahrady nazývané Holandská a Pomerančová zahrada, bezprostředně přiléhající k formální části barokní Květné zahrady v Kroměříži (památka na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO). Řešení SE SNAŽÍ BRÁT ohled na skutečnost, že jde o návrh novostavby v historickém prostředí nadnárodního významu. Jedná se o návrh nového návštěvnického centra v koncové části pomerančové zahrady s novým vedlejším vstupem, které nabídne možnost získání základních i rozšířených informací o památce v podobě krátkodobých výstav, včetně prostor pro edukační činnost, prostor kavárny a nezbytné zázemí. Řeší i samotnou Pomerančovou a Holandskou. Ty jsou esteticky utvářené pomocí terénu, kdy uprostřed nejvíce vyvýšených míst jsou dva zařezané ,,světy“ v podobě světa vod a světa země. Uprostřed těchto dvou světů jsou vodní kašny se sochami bohů Neptuna a bohyně země Gaii. Dále řeší způsob využití stávajících objektů- jmenovitě studeného skleníku v podobě občasných kulturních a vzdělávacích akcí, možností občerstvit se v kavárně a v zimním období pro zazimování rostlin. Tropický skleník je využitý pro tropické rostliny a nově i pro tropická akvária. Řeší také vstupní objekt sloužící jako hlavní vstup s prodejem lístků, suvenýrů a informacemi, nově je využitý pro knihovnu, studovnu a bookshop v dalším nadzemním podlaží a občasné bydlení a kanceláře v podkroví. Koncepčně návrh řeší i prostory zahradnictví, reprezentativního skleníku pro prodej rostlin a výuku práce s nimi, pěstebních skleníků, podobu prostoru králičího kopečku a využití historické voliéry.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hude, Pavel ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Rozdělení území dvěmi osami-stavební a pochůzna.Prodloužení os formální části zahrady do nové.Křížení os vytyčuje prostory pro nové budovy a záhony.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hude, Pavel ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Rozdělení území dvěmi osami-stavební a pochůzna.Prodloužení os formální části zahrady do nové.Křížení os vytyčuje prostory pro nové budovy a záhony.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Sýkora, Vlastimil ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby této již "zaniklé" a nevyužité části zahrady a vyřešit zde potřebné zázemí a a služby pro návštěvníky Květné zahrady. Přestože se řešené území nachází nedaleko centra města, městský život zde utichá a památka začíná "chátrat" a chybí jí život.Tyto souvislosti mě vedly k tomu, že návrh návštěvnického centra se snažím co nejvíce zpřístupnit veřejnosti a to i v době kdy je samotná zahrada zavřená a zároveň vytvořit důstojné a kvalitní zázemí hodící se svým tvarově koncepčním řešením k organismu zahrad. Architektonický výraz návštěvnického centra - Objekt jsem chtěl nějakým nenásilným způsobem zaklínit do organismu zahrady a vytvořit spíše sochu čnějící a vkliňující se do daného prostoru než - li stavbu v pravém slova smyslu. Aby stavba mohla budit aspoň z části dojem a architektonické skulptury, která je uvnitř zároveň domem musel jsem jí vytvořit nějakou osu a rastr do kterého jsem jí vsadil. Inspiroval jsem se půdorysným rastrem zahrad a snažil jsem se v tomto duchu, o novodobější variaci na toto téma. Jako materiál jsem zvolil beton a z něj se pokusil vytvarovat a vysekat objekt tak aby působil, tak jak sem již v předchozí části popsal, jako dům - socha - architektonická skulptura. Objekty v současné zahradě jsou historické a přiřadit k nim ekvivalent v moderním podání je celkem problém, takže i proto jsem chtěl aby objekt působil jako vysekaná sochařská záležitost, která zde prorůstá a prostor obohacuje. Architektonický výraz vstupního objektu - Zde se zasahovalo pouze do interiérových částí, u kterých jsem chtěl docílit větší otevřenosti, vzdušnosti a snížit dojem bludiště v objektu. Zadní část řešeného území směrem k barokní voliéře kolem zahradnických skleníků jsem se snažil s citem doplnit a zároveň jí lehce tvarově oživit. Stávající skleníky jsem nahradil velkým skleníkem se zázemím v objektech ve zdi a okolí skleníku zkultivovat do čistější formy.Směrem k ptačinci jsem navrhl menší narušení stávající osy zahrady a tím jí chtěl trochu oživit a rozhýbat. K rozhýbání této osy jsem využil navržené sestavy tří stěn nahrazujících již zaniklý králičí kopeček. Stěny tento prostor dělí a dál směrují. V okolí takto rozdělených prostor vznikly místa pro dětské hřiště, posezení, atd... Materiál stěn je opět železový beton. Barokní voliéru jsem tvarově neměnil, navrhl jsem jen její opravu. Uvnitř by byl čistě bílý prostor s posezením, kde by hrála relaxační hudba, zvuky přírody, popř. jiné. Okolo bych obnovil vodní motiv a voliéru zpřístupnil lávkou přes tuto vodu.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Leidorfová, Lenka ; Koutný, Jan (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby částí zahrady nazývané Holandská a Pomerančová zahrada, bezprostředně přiléhající k formální části barokní Květné zahrady v Kroměříži (památka na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO). Řešení SE SNAŽÍ BRÁT ohled na skutečnost, že jde o návrh novostavby v historickém prostředí nadnárodního významu. Jedná se o návrh nového návštěvnického centra v koncové části pomerančové zahrady s novým vedlejším vstupem, které nabídne možnost získání základních i rozšířených informací o památce v podobě krátkodobých výstav, včetně prostor pro edukační činnost, prostor kavárny a nezbytné zázemí. Řeší i samotnou Pomerančovou a Holandskou. Ty jsou esteticky utvářené pomocí terénu, kdy uprostřed nejvíce vyvýšených míst jsou dva zařezané ,,světy“ v podobě světa vod a světa země. Uprostřed těchto dvou světů jsou vodní kašny se sochami bohů Neptuna a bohyně země Gaii. Dále řeší způsob využití stávajících objektů- jmenovitě studeného skleníku v podobě občasných kulturních a vzdělávacích akcí, možností občerstvit se v kavárně a v zimním období pro zazimování rostlin. Tropický skleník je využitý pro tropické rostliny a nově i pro tropická akvária. Řeší také vstupní objekt sloužící jako hlavní vstup s prodejem lístků, suvenýrů a informacemi, nově je využitý pro knihovnu, studovnu a bookshop v dalším nadzemním podlaží a občasné bydlení a kanceláře v podkroví. Koncepčně návrh řeší i prostory zahradnictví, reprezentativního skleníku pro prodej rostlin a výuku práce s nimi, pěstebních skleníků, podobu prostoru králičího kopečku a využití historické voliéry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.