Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cross-Country Analysis of Life Satisfaction
Stehlíková, Zuzana ; Janhuba, Radek (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
Táto bakalárska práca študuje závislosti medzi subjektívne vnímaným blahobytom a ekonomickými, politickými a sociálnymi charakteristikami jednotlivých krajín. Študujeme ich vplyv na tri zložky subjektívne vnímaného blahobytu - spokojnosť do životom, pozitívne emócie a negatívne emócie. Najprv s pomocou dát, ktoré obsahujú skoro všetky krajiny sveta a potom použijeme podrobnejšie Európske dáta. Na štúdium oboch dát využívame panelové modely. Výsledky ukazujú, že sme viac schopní vyjadriť pomocou nezávislých premenných zmeny v závislej premennej spokojnosť so životom v porovnaní s premennými pozitívne emócie a negatívne emócie. V prvom dátasete sme zistili, že najdôležitejšími determinantami spokojnosti so životom sú HDP na obyvateľa, zdravie, sloboda, politická situácia a sociálna podpora. Ďalej, pomocou Európskych dát sme zistili, že univerzitné vzdelanie a šťastie sú negatívne korelované. Výsledky taktiež poukázali na fakt, že ženské zastúpenie v národnom parlamente je dôležitým determinantom spokojnosti so životom. Teda, rovnosť medzi pohlaviami hrá dôležitú úlohu v rozvinutých krajinách. Klíčová slova Subjektívne vnímaný blahobyt, Šťastie, Spokojnosť so životom, Pozitívne emócie, Negatívne emócie, Ekonómia
Cross-Country Analysis of Life Satisfaction
Stehlíková, Zuzana ; Janhuba, Radek (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
Táto bakalárska práca študuje závislosti medzi subjektívne vnímaným blahobytom a ekonomickými, politickými a sociálnymi charakteristikami jednotlivých krajín. Študujeme ich vplyv na tri zložky subjektívne vnímaného blahobytu - spokojnosť do životom, pozitívne emócie a negatívne emócie. Najprv s pomocou dát, ktoré obsahujú skoro všetky krajiny sveta a potom použijeme podrobnejšie Európske dáta. Na štúdium oboch dát využívame panelové modely. Výsledky ukazujú, že sme viac schopní vyjadriť pomocou nezávislých premenných zmeny v závislej premennej spokojnosť so životom v porovnaní s premennými pozitívne emócie a negatívne emócie. V prvom dátasete sme zistili, že najdôležitejšími determinantami spokojnosti so životom sú HDP na obyvateľa, zdravie, sloboda, politická situácia a sociálna podpora. Ďalej, pomocou Európskych dát sme zistili, že univerzitné vzdelanie a šťastie sú negatívne korelované. Výsledky taktiež poukázali na fakt, že ženské zastúpenie v národnom parlamente je dôležitým determinantom spokojnosti so životom. Teda, rovnosť medzi pohlaviami hrá dôležitú úlohu v rozvinutých krajinách. Klíčová slova Subjektívne vnímaný blahobyt, Šťastie, Spokojnosť so životom, Pozitívne emócie, Negatívne emócie, Ekonómia
Vliv zobrazení personifikace ve výukových materiálech na retenci naučených znalostí
Stárková, Tereza ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu zobrazení personifikace v multimediálních výukových materiálech na pozitivní a negativní afekt a retenci a transfer naučených znalostí. Zobrazení personifikace je jednou z hlavních forem tzv. emočního designu, který by podle kognitivně afektivní teorie učení s multimédii měl prostřednictvím zvýšeného pozitivního afektu zlepšovat výsledky učení. V teoretické části jsou popsány výchozí teorie emocí a poté samotná kognitivně afektivní teorie učení s multimédii. Jednotlivé podkapitoly teoretické části jsou věnovány kognitivním principům učení s multimédii, emočnímu designu a teorii kognitivní zátěže. Výzkumná část je věnována replikaci a rozšíření experimentu původně provedeného Mayerem a Estrellem (2014). Ve výzkumu byl využit neúplný 2 x 3 mezisubjektový design, jehož faktory byly zobrazení personifikace (tři úrovně) a použití eye trackeru (dvě úrovně). Analýza výsledků neprokázala vliv zobrazení personifikace na pozitivní afekt, retenci ani transfer naučených znalostí. U participantů, kteří se učili z personifikované prezentace a jimž byly během učení měřeny oční pohyby, byl zaznamenán větší pokles negativního afektu v průběhu učení při porovnání se skupinou, jíž oční pohyby měřené nebyly (p 2 = ,040). Skupina, která se učila z personifikované verze a jíž byly měřeny...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.