Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role mnohojazyčnosti v kurzech češtiny jako druhého jazyka v programu Erasmus+
Kozák, Jaromír ; Převrátilová, Silvie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Mnohojazyčnost je v současné době, zejména v zahraničí, hojně diskutovaným tématem. Cílem je zjistit, zda a jak se projevuje role mnohojazyčnosti ve výuce češtiny jako druhého jazyka v kontextu kurzů pro Erasmus+, kde jazyková výbava vyučujících i studentů odpovídá požadavkům jazykové politiky EU - znalost minimálně dvou cizích jazyků. V teoretické části jsou nejdříve vysvětleny termíny mnohojazyčnost (multilingvismus) a dvojjazyčnost (bilingvismus) zejména v zahraniční odborné literatuře. Dále je představena jazyková politika EU a aktuální stav výzkumu mnohojazyčnosti v jazykovém vyučování. V závěru teoretické části práce prezentuje didaktiku mnohojazyčnosti a komunikační přístup. Hlavním zdrojem dat pro empirickou část jsou nahrávky hodin češtiny v kurzech pro studenty Erasmu+ na FF UK pořádaných ve spolupráci ÚČJTK a Zahraničního oddělení v rámci praxí pro učitele oboru Učitelství češtiny jako cizího jazyka, které proběhly prezenčně i online. V praktické části je nejdříve představen koncept výuky češtiny na FF UK pro studenty programu Erasmus+. Poté bude práce analyzovat a interpretovat data a zaměří se na projevy mnohojazyčnosti ve výuce češtiny v tomto typu kurzů. Práce se nejdříve zaměřuje na angličtinu a poté přináší analýzu dalších cizích jazyků ve výuce. V závěru jsou prezentovány výukové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.