Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce řízení ultralehkých letounů
Marek, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá soustavou řízení ultralehkého kluzáku D-14. Na základě rešerše používaných konstrukčních řešení na ULL je navrženo vlastní konstrukční provedení jednotlivých prvků a uzlů. Dále je v souladu s předpisem UL-2 určeno zatížení tras hlavního řízení. Součástí je i 3D model trupu letounu s prvky jednotlivých soustav.
Řízení pohybu křidélka na křídle
Kotrlý, Michal ; Kozubík, Michal (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout, sestavit a otestovat elektromechanický model křidélka, polohovaný dvěma aktuátory, který by ověřil funkčnost použitých řídicích algoritmů. Zejména těch, které snižují protichůdné síly mezi aktuátory a redukují mechanické namáhání plochy křidélka, což ovlivňuje životnost plochy. Algoritmy jsou implementovány na PLC, které napájí aktuátory/snímače a řídí pohyb a polohu křidélka.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.
Návrh křidélka z kompozitních materiálů
Dvořák, Vlastimil ; Klement, Josef (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Návrh křidélka z kompozitních materiálů“ pojednává o technologiích výroby používaných v leteckém průmyslu. Ukazuje vhodné koncepce kompozitních konstrukcí pro křidélko letounu Aero L-159A/B a návrhu vhodné konstrukce pro technologii výroby RTM metodou.
Návrh řízeni ultralehkého motorového kluzáku SONG
Cejpek, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je převzít a dále rozvinout typový návrh letounu SONG. Výsledkem bude základní aerodynamický výpočet, návrh příčného řízení včetně pevnostní kontroly vybraných částí. Takto navržený letoun bude připravený pro další výpočty (mechanika letu, pevnost křídla, trupu a ocasních ploch) a pro konkrétnější konstrukční návrh jednotlivých částí letounu.
Řízení pohybu křidélka na křídle
Kotrlý, Michal ; Kozubík, Michal (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout, sestavit a otestovat elektromechanický model křidélka, polohovaný dvěma aktuátory, který by ověřil funkčnost použitých řídicích algoritmů. Zejména těch, které snižují protichůdné síly mezi aktuátory a redukují mechanické namáhání plochy křidélka, což ovlivňuje životnost plochy. Algoritmy jsou implementovány na PLC, které napájí aktuátory/snímače a řídí pohyb a polohu křidélka.
Návrh řízeni ultralehkého motorového kluzáku SONG
Cejpek, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je převzít a dále rozvinout typový návrh letounu SONG. Výsledkem bude základní aerodynamický výpočet, návrh příčného řízení včetně pevnostní kontroly vybraných částí. Takto navržený letoun bude připravený pro další výpočty (mechanika letu, pevnost křídla, trupu a ocasních ploch) a pro konkrétnější konstrukční návrh jednotlivých částí letounu.
Návrh křidélka z kompozitních materiálů
Dvořák, Vlastimil ; Klement, Josef (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Návrh křidélka z kompozitních materiálů“ pojednává o technologiích výroby používaných v leteckém průmyslu. Ukazuje vhodné koncepce kompozitních konstrukcí pro křidélko letounu Aero L-159A/B a návrhu vhodné konstrukce pro technologii výroby RTM metodou.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.
Konstrukce řízení ultralehkých letounů
Marek, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá soustavou řízení ultralehkého kluzáku D-14. Na základě rešerše používaných konstrukčních řešení na ULL je navrženo vlastní konstrukční provedení jednotlivých prvků a uzlů. Dále je v souladu s předpisem UL-2 určeno zatížení tras hlavního řízení. Součástí je i 3D model trupu letounu s prvky jednotlivých soustav.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.