Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak motivovat žáky základní školy ke čtení?
Smrčková, Eva ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato práce se zaměřuje na dětské čtenáře, a to konkrétně na jejich motivaci ke čtení. Stále je u nás mnoho dětí, které rády čtou, ale rovněž přibývá i těch, které knížky příliš nezajímají. Motivace dětí je důležitá už od batolecího věku, kdy poslouchají, jak jim doma čtou z prvních dětských knížek. Zvolený výzkumný cíl, prostřednictvím výzkumné metody otevřených rozhovorů, a to s pedagogy, studenty a dětského psychologa s praxí v pedagogicko- psychologické poradně, je zmapovat faktory, díky nimž se děti můžou přirozeně postupně naučit být samostatnými čtenáři. Pro analýzu dat z rozhovorů byla použita metoda obsahové analýzy. Z výsledků vyplývá, že důležitou roli ve čtenářské motivaci hraje gender, kdy dívky upřednostňují romantické příběhy a chlapci zase dobrodružné a akční příběhy. Dále hrají významnou roli ilustrace, které napomáhají při rozvíjení fantazie čtenářů. V případě ilustrace a její role ve čtenářské gramotnosti výsledky dělí potenciální dětské čtenáře na dva pomyslné tábory, kdy jedni ilustraci preferují, právě pro rozvoj jejich fantazie, a druzí se naopak ilustracím vyhýbají s tím vysvětlením, že jejich vlastní fantazii brání. A v neposlední řadě je podstatné zpracování knih, zejména audioknihy mohou fungovat jako katalyzátor čtenářské motivace, zejména i pro děti s dyslexií....
Oblíbené knižní tituly pro děti a mládež posledních pěti let a jejich využití v pedagogice volného času
KOLLEROVÁ, Bohdana
Bakalářská práce se zabývá oblíbenými knižními tituly pro děti a mládež posledních pěti let a možnostmi jejich využití pro rozvíjení čtenářství v pedagogice volného času. Teoretická část se zabývá definicí literatury pro děti a mládež, možnostmi mimoškolní literární výchovy a výsledky čtenářských průzkumů oblíbených žánrů a knih. Navazuje výběr deseti nejoblíbenějších knižních titulů pro děti a mládež posledních pěti let a jejich rozbor. Praktická část je zaměřena na ověření metod práce s textem ve volnočasových aktivitách dětí a mládeže pomocí sady pracovních listů a dále formou předčítání úryvků z vybrané knihy. Ověření metod v praxi je doplněno reflexí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.