Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Urban Air Mobility VTOL personal vehicle design
Polčák, Marek ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The thesis deals with a conceptual design of a rotorcraft in the configuration of a multicopter, which has the design features of a motorcycle. Initial input parameters and requirements for conceptual design were based on statistical research of similar existing concepts. Afterwards, suitable components of propulsion system were chosen to fit the proposed design and flight performance requirements. UAM vehicle was designed as a coaxial quadcopter. Multicopter was designed as a composite construction combining aluminium space frame and composite ducts, which cover the propellers. Centre of gravity was calculated to ensure that its position lies exactly between front and rear rotors, which has a significant impact on stability. Structural strength of important components was then checked using FEM. Besides the structural analysis of a space frame, great deal of emphasis has been placed on structural analysis of composite ducts. This analysis helped to define inner structure and ensure that it withstands given load. Since the multicopter may benefit from ground effect benefits, its impact was evaluated by CFD analysis in three different distances from the ground. Positive influence of ground effect was evaluated based on extended battery endurance at hover for different payloads. Forward flight performance of designed UAM VTOL vehicle was carried out together with the estimation of drag coefficient of the multicopter with a pilot using CFD for different pitch angles. Obtained drag coefficient were then used for the calculation of multicopter forward flight speed dependency on pitch angle and battery endurance. In the end, two proposals of flight controller were presented together with possible control system and sensors, which could be used.
Návrh a zástavba aktivních členů do řízení letounu
Dubnický, Lukáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nástavců pro řídicí páku a pedály. Nástavce jsou vybaveny aktivními členy, které poskytují haptickou zpětnou vazbu pilotovi letounu. Předkládaný návrh má za cíl umožnit prototypovou zástavbu pro provedení experimentů s haptickou zpětnou vazbou na vybraném typu letounu. Dále má ověřit použitá konstrukční řešení pro další vývojové verze, které mohou směřovat až k certifikaci celého navrhovaného systému haptické zpětné vazby pro letadla všeobecného letectví. Nástavce jsou vývojovým nástupcem varianty, která sloužila pro experimenty na letovém simulátoru. Návrh nástavců je proveden podle požadavků plynoucích z předpisů a výsledků předchozích experimentů. Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh od shromáždění požadavků po pevnostní zkoušku součástí zhotovených 3D tiskem.
Vliv stresu na výkonnost pilota
Dedinský, Miroslav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je zistiť, či je možné počas pilotáže merať stres. V prípade ak áno, bolo by možné vyvíjať systémy, ktoré by mohli v stresových situáciách pilotom pomáhať a tým daný stres zmierňovať, čo by malo vplyv na zlepšenú pracovnú výkonnosť. V práci sa vyskytujú podobné štúdie z danej oblasti, samotné stresové faktory ktoré na pilotov pôsobia a to aké fyziologické zmeny sú pri takýchto situáciách pozorovateľné. Na záver je vykonané experimentálne meranie počas troch letov, ktoré malo za cieľ preukázať zistené informácie a teda možnosť a spôsob merania stresu.
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
Měření rychlosti letadel
Mokoš, Marian ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce je zaměřen na oblast letových měření především na rychlost letadel. V první části je uvedeno rozdělení leteckých palubních přístrojů, chyby měření a druhy rychlostí. Dále se zabývá principem leteckého rychloměru a rozdělení sond členěných podle měřených rychlostí letu. Druhá část je zaměřena na bezpilotní letoun SPECTO a výběr vhodné sondy pro tento letoun.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Přehled letadel poháněných lidskou silou
Valuch, Tomáš ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vypracován historický vývoj letadel poháněných lidskou silou. Cílem práce je vypracovat přehled lidsky poháněných letadel, vyhodnotit trendy v konstrukci draku a také vyhodnotit trendy zadaných konstrukčních parametrů. První část se věnuje historickému vývoji letadel. Další část se zaměřuje na popis Kremerových cen a jejich důležitosti pro rozvoj této kategorie letadel. Dále jsou popsány konstrukční prvky draku a jsou vyhodnoceny konstrukční parametry a letové výkony. Poslední část se věnuje budoucímu vývoji a dosaženým rekordům.
Přehled současných kosmických prostředků
Špačková, Jana ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled běžně používaných a v současné době vyvíjených dopravních prostředků pro přepravu užitečného zatížení do vesmíru a tyto prostředky vzájemně porovnat. První část práce je rozdělena na nosné rakety létající na oběžnou dráhu Země, nosné rakety létající pod oběžnou dráhu Země a na ostatní transportní prostředky vesmírné dopravy. Tyto kapitoly jsou dále členěny dle států a dle stavu vývoje, ve kterém se dopravní prostředky momentálně nacházejí. Druhá část práce se zaměřuje na srovnání prostředků popsaných v první části z hlediska bezpečnosti, výkonů a nákladů využitých na výrobu a provoz. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky srovnávací části a je zde okomentován předpoklad vývoje vesmírné dopravy v blízké budoucnosti.
Systém pro měření úhlu náběhu
Koribský, Denis ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo dokončit systém pro měření úhlu náběhu a úhlu vybočení během letu. Systém je založen na dvou korouhvičkách, jejíchž úhel natočení se snímá pomocí rotačních magnetických enkodérů. Bylo provedeno správné zapojení jednotlivých komponent k základní desce Arduino a byl přizpůsoben program v rozhraní Arduino IDE. Naměřené data úhlu natočení korouhviček byla následně ukládána na SD kartu. Po kompletním sestavení systému byla provedena kalibrace s využitím geometrických šablon. Výsledky kalibrace byly vhodně proloženy funkcí, sloužící k výpočtu skutečného úhlu náběhu.
Dopad letectví na globální oteplování
Štarha, Adam ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou neustále rostoucích emisí letecké dopravy. Je zde popsáno, kde se skleníkové plyny objevují a co jejich nadměrné množství způsobuje. Dále se tato práce věnuje srovnání emisí jednotlivých druhů dopravy a srovnání zvýhodňování jednotlivých druhů dopravy, zejména letecké dopravy, pomocí dotací a daňových úlev v EU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.