Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Choreografická tvorba prostřednictvím hry
Jedličková Beňová, Veronika ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠ
Ryšlavá, Jana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
Shortly on dramaturgy of contemporary dance in the Czech republic
Kršiak, Pavol ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Trpišovský, Lukáš (oponent)
Obsah tejto práce je na téma dramaturgie súčasného tanca v Čechách so zreteľom na netradičný tanec a pôsobenie a možnosti choreografa v súčasných Čechách. Popisuje históriu prístupu k dramaturgii, so zreteľom na kultúrny kontext 20. storočia. Na základe historických i súčasných skutočností sa práca snaží reflektovať vlastný názor autora na chápanie dramaturgie tanca a pozície choreografa v dnešnej kultúre na území Českej republiky. V súvislosti zo stručnosťou textu sa autor zameral na čitateľa, ktorý sa v danom kontexte orientuje.
Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
Palátová, Dana ; Kodet, Jan (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
Vzdělávací systém na tanečních konzervatořích ve Francii
Kalousková, Hana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování vzdělávacího systému Francie. Zvláštní pozornost je věnována tanečnímu školství a vzdělávání tanečních pedagogů. Cílem práce je také porovnání tohoto specifického systému s českým vzděláváním. Celá práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji výhradně současnému francouzskému vzdělávacímu systému. Uvádím významné zákony, které upravují jeho nynější podobu a všeobecnou organizaci. Dále se pozastavuji nad zásadním vzdělávacím bodem francouzského školství, kterým je baccalauréat, státní maturitní zkouška. Další kapitolu tvoří analýza současného vzdělávacího systému tanečního školství Francie. Věnuji se jak poloprofesionální úrovni vzdělávání, zajišťovanou Conservatoire a rayonnement régional a Conservatoire a rayonnement départemental, tak především vzdělávacím institucím, které vychovávají budoucí taneční profesionály. Důležitým momentem pro francouzské taneční školství byl vznik diplomu DNSP, který zajišťuje ochranu profese tanečníka a informovanost veřejnosti o této profesi. Podrobněji zmiňuji podmínky pro studium pedagogiky tance a získání státního diplomu profesor tance, který je pro výuku na francouzských tanečních školách nezbytný. Druhá část práce je zaměřena na vzdělávací systém České republiky. Přes významné historické momenty a jeho současnou podobu se dostávám k tanečnímu školství, které na amatérské úrovni zajišťují základní umělecké školy, a pozornost samozřejmě věnuji českému profesionálnímu tanečnímu školství. V poslední části se snažím oba zmíněné systémy porovnat, vyzdvihnout klady, upozornit na zápory a především identifikovat možné kroky, které by přispěly k vybudování ideálního vzdělávacího systému tanečního školství.
Modrovous: Analýza choreografické práce Piny Bauschové
Turečková, Hana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
Choreografie a její výuka
Veverková, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.
Osobnost choreografa
Cemerek, Jaroslav ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
Choreografický styl Maurice Béjarta
Nečasová, Sylva ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Wiesner, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.