Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rodinné profesní tradice na volbu povolání
Skorkovská, Julie ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem vnitřních a vnějších faktorů na volbu střední školy a volbu povolání u žáků středních škol s přihlédnutím na aspekt rodinné profesní tradice. Hlavním cílem výzkumu je ověření, zda mají současní adolescenti při výběru školy a při volbě povolání spíše tendenci přihlížet na profesní rodinnou tradici. V teoretické části jsou charakterizovány vnitřní a vnější motivy adolescenta, které ho vedou k rozhodnutí, jakou střední školu si vybere jako navazující po základní škole a jaké bude jeho profesní povolání. V praktické části je popsán výběr metody statistického zkoumání. Jsou sepsány výzkumné otázky. Následně jsou ze zpracovaného dotazníkového šetření učiněna vyhodnocení. Zpracované výsledky dotazníkového šetření jsou analyzovány, posouzeny a jejich závěry popsány. Abstract This bachelor thesis investigates potential influential factors in the choice of secondary school and future career for students between 14-21 years. The aim of the research is to verify whether adolescents take into account their professional family trends and other external influencing factors when choosing a senior school and their own occupation. The theoretical study demonstrates how choices made could have been to do with personal motives as well as family traditions. The practical aspect uses a written statistical survey method. The processed result of the questionnaire survey is analysed, assessed and their findings described.
Výchova k toleranci na středních školách
Puškárová, Marta ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá výchovou žáků k toleranci na středních školách, vnímáním rozdílů a odlišností od ostatních a utvářením postojů žáků. Práce je zaměřena na osvojování kompetencí, především občanských a sociálních ale i odborných a klíčových. Předkládá úlohou pedagogů při výchovném působení na žáky s cílem naučit je vzájemnému respektu a toleranci k novým kulturám a lidem z odlišného prostředí a předcházet tak možným konfliktním situacím. Tolerance má žáky naučit naslouchat ostatním lidem bez ohledu na to, zda s nimi souhlasí či nikoliv a připravit je na život v globální společnosti na principu sociálního smíru a solidarity.
Postoje žáků středních škol k národnostním a etnickým menšinám
Dvořák, Prokop ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Teoretická část bakalářské práce s názvem Postoje žáku středních škol k národnostním a etnickým menšinám je v první kapitole zaměřena na vysvětlení jednotlivých pojmů z oblasti multikultury, jako je například postoj či předsudek, národností menšina apod. Druhá kapitola se zabývá vnějšími vlivy působícími na utváření postojů člověka, tedy rodinného a školního prostředí a masmédii. Poslední kapitola pak pojednává o samotné multikulturní výchově, včetně vymezení pojmu, určení cílů a pilířů této výchovy. Jsou zde též zmíněny potřebné kompetence pedagoga a metody multikulturní výchovy užívané v praxi. Praktická část práce popisuje metody a postupy kvantitativního výzkumu realizovaného na několika středních školách, který vedl, získání potřebných dat za účelem zjištění rozdílů ve vnímání národnostních a etnických menšin očima studentů středních škol. Data jsou pak vyhodnocena a interpretována v praktické části této práce.
Srovnání systému odborného vzdělávání v České republice a Spojených státech
Bouček, Jan ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat systémy odborného vzdělávání ve Spojených státech amerických a v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická poskytuje přehled školských systémů obou prostředí zaměřeného zejména na střední školství. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, rozhovor s pedagogem a analýzy dokumentů. Systémy vzdělávání popisují přidanou hodnotu, kterou žáci získávají v průběhu studia. Pohlíží na žáky jako na jmění a zdůrazňuje, že investice do vzdělávání přinesou výhody pro celou společnost.
Environmental knowledge and attitudes: does it differ in urban and rural areas?
Sané, Mathy ; Hejcmanová, Pavla (vedoucí práce) ; Votava, Jiří (oponent)
Environmental education plays an important role in the preservation and protection of biodiversity but also on the environment. It is for this purpose that the thesis aimed to assess the environmental knowledge and attitudes in school children in urban areas and those in rural areas in three regions of Senegal. This evaluation is focused on interviews with teachers and questionnaires administered to children. On the basis of 786 questionnaires collected in 19 schools including 7 in rural area (317 responding children) and 12 in urban areas (448 responding children), I found that children in rural area had higher environmental knowledge in comparison to those in urban areas, and it was also higher in boys than in girl with the same pattern in rural and urban areas. The level of environmental knowledge did not depend on the age of responding children. Concerning environmental attitudes, children expressed mostly similar attitudes in rural and urban areas and these were mostly negative towards environment. Regarding such results, it is recommendable to address the environmental issues through environmental education programs in order to get better knowledge and to build pro-environmental attitudes. The informal environmental education programs can provide opportunities for schools to improve their knowledge, interests, motivation and encouraged to adopt new attitudes towards the environment. The environmental education increases with theoretical and practical experience.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Votava, Jakub
4 Votava, Jaroslav
2 Votava, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.