Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí žáků 2. stupně ZŠ o zdravém způsobu stravování
Brodská, Nikol ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého stravování u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části se pojednává o tématech, která s touto prací souvisí. Na začátku jsou vysvětleny pojmy z oblasti výživy. V práci je dále zahrnuta oblast racionální výživy, výživy dětí školního věku či rizik spojených s výživou. V neposlední řadě se tato část věnuje alternativním směrům ve výživě, programům podporujících zdraví na školách a začlenění výživy do Rámcového vzdělávacího programu na základních školách. V praktické části byl výzkum proveden pomocí dotazníkového šetření, který se dotazoval žáků 8. a 9. ročníků na ZŠ v Mnichově Hradišti a ZŠ Úvaly. Otázky se týkaly různých oblastí výživy. Získané informace jsou zpracovány ve formě tabulek a následně okomentovány. Z výzkumu vyplynulo, že 33 % žáků má vědomosti o zdravém způsobu stravování alespoň nad 60 % a zbylých 67 % žáků tuto hranici nesplňuje. Překvapujícím zjištěním je nedostatečná znalost žáků o civilizačních nemocech, kdy žáci nemají povědomí o této problematice minimálně ze 60 %. Další pravdou je skutečnost, že více jak 50 % žáků se stravuje zdravě. Kladné zjištění obsahuje informace o programech podporující zdraví na školách. Žáci vědí, jakými programy se jejich škola zabývá a mezi programy uvedli Škola podporující zdraví a Ovoce a...
Povědomí dětí z vybraných škol o Crohnově chorobě
Mejstříková, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V mé práci jsem se rozhodla věnovat problematice Crohnovy nemoci. V teoretické části jsem se věnovala základním informacím o chorobě, ve které jsem se snažila shrnout důležité informace. Zabývám se zde například etiologií, klinickým obrazem, léčbou a kvalitou života nemocných. V praktické části jsem se věnovala znalostem dětí. Znalosti byly zjišťovány anonymním šetřením, které se provádělo pomocí dotazníků. Dotazníky byly rozdány mezi šestou, sedmou, osmou a devátou třídu na Základní škole v Uhlířských Janovicích a na Gymnáziu v Kolíně. Mým cílem bylo zjistit, jestli jsou děti o nemoci informované, a pokud ano, tak do jaké míry. Pro lepší přehled jsem si zvolila dva dílčí cíle a jeden hlavní cíl. V prvním dílčím cíli jsem se zaměřila na základní informace o Crohnově nemoci a předpokládala jsem, že méně než 50 % dětí nebude vůbec vědět o existenci Crohnovy nemoci. Tento předpoklad se vyplnil, protože o nemoci slyšelo pouze 62 dětí (31,3 %). V druhém dílčím cíli jsem se zaměřila na znalosti. Zde jsem předpokládala, že děti z gymnázia budou o Crohnově nemoci více informované než děti ze základní školy. Tento předpoklad se nevyplnil. Děti ze základní školy měly celkovou úspěšnost (48,3 %), zatímco děti z gymnázia měly celkovou úspěšnost (45,6 %). Jako poslední jsem se věnovala hlavnímu cíli, kde jsem...
Znalost žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti prevence a první pomoci při cévní mozkové příhodě
Nováková, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou onemocnění cévní mozkové příhody, konkrétně jaké jsou znalosti žáků vybrané střední zdravotnické školy v této důležité části neurologického oboru. Teoretická část zahrnuje základní poznatky o daném onemocnění, získané nastudováním odborných podkladů. Praktická část je vypracována na podkladě výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na vybrané střední zdravotnické škole. Cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky mozkové příhody, zaměřené zejména na rozpoznání příznaků daného onemocnění a na obecnou orientaci v oblasti rizikových faktorů a prevenci cévní mozkové příhody. Dalším cílem bylo zjistit, zda má vliv ročník, který žáci vybrané střední zdravotnické školy studují na souhrn jejich znalostí v této oblasti. Vyhodnocení probíhalo u 102 respondentů a na základě výsledků výzkumu jsou formulovány konkrétní kroky, které povedou ke zvýšení informovanosti a upřesnění již nabytých znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky cévní mozkové příhody, která se žákům středních zdravotnických škol prolíná kurikulem napříč ročníky. Pomocí výzkumného šetření bylo rozklíčováno, že nejčastější nedostatky byly v oblasti rizikových faktorů CMP, prevence a terapie. Z celkového...
Postoje dětí ve vybraném dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami
Dvořáková, Lucie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji dětí ve vybraném v dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami. Teoretická část představuje vymezení pojmu návykové látky, včetně jejich dělení i prevence užívání; dětský domov se školou, diskutuje příčiny umístění dětí v tomto zařízení a prevence rizikového chování. Praktická část představuje analýzu důvodů umístění dětí v konkrétním zařízení i analýzu jejich zkušeností s návykovými látkami před jejich umístěním do zmíněného zařízení. Cílem je zjistit, jaký postoj zaujímají děti umístěné v dětském domově se školou k problematice důvodů jejich umístění a k užívání návykových látek. Na základě vyhodnocení za pomoci analýzy spisové dokumentace a rozhovorů s vybranými dětmi i s jejich učiteli je navrhnut program rozvoje osobnosti každého participanta, program prevence i návrh projektů zaměřených na návykové látky pro první stupeň a druhý stupeň základní školy. Výsledkem šetření je zjištění, že obě dvě oblasti (analýza spisové dokumentaci i příběh vytěžený z rozhovorů s participanty) se vzájemně prolínají a doplňují. Ve všech případech se důvody umístění shodují. Stěžejní pro umístění vybraných participantů je dle zjištěných informací ve všech případech rodina (neadekvátní péče, patologický jev v rodině v podobě...
Analýza nástrojů používaných pro zajištění wellbeingu žáků vybrané základní školy a jejich významnost z pohledu samotných žáků
Kubínová, Lucie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu wellbeingu žáků vybrané základní školy ve Středočeském kraji České republiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké nástroje (opatření) daná škola realizuje pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku dané školy a jak tito žáci hodnotí významnost používaných nástrojů pro zajištění jejich vlastního wellbeingu ve škole. V neposlední řadě se výzkum zaměřil také na zjištění názorů těchto žáků na další opatření, která by si přáli, aby škola pro zajištění jejich wellbeingu učinila. Výzkum byl proveden formou případové studie za použití metody smíšeného designu kvalitativně- kvantitativního. Pomocí rozboru mind-map žáků a učitelů vztahujících se k určení druhů nástrojů wellbeingu používaných v dané škole a také online dotazníkového šetření, jehož respondi byli samotní žáci dané školy, byly zjištěny odpovědi na výzkumné otázky: 1. Jaké nástroje (opatření) používá daná škola pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku? 2. Jakou váhu přisuzují žáci 1. - 7. ročníku dané školy jednotlivým nástrojům pro zajištění jejich wellbeingu v dané škole? 3. Jaká další opatření by si žáci ve škole přáli, aby se ve škole cítili dobře? Bylo zjištěno, že škola používá opatření, která vedou k zajištění všech oblastí wellbeingu a pokrývají všechna patra Maslowovy pyramidy potřeb. Žáci a učitelé...
Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Zikmundová, Blanka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Vliv metody Feuersteinova instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami
Jedličková, Monika ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou Feuersteinova instrumentálního obohacování a jejím vlivem na žáky s kombinovanými vadami. Cílem je zjistit, zda a do jaké míry působí pravidelné aplikování Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na žáky s kombinovanými vadami a na rozvoj jejich kognitivních funkcí. Teoretická část se skládá ze šesti kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s osobností Reuvena Feuersteina, jeho životem a cestou k vytvoření metody instrumentálního obohacování. Druhá část přibližuje metodu instrumentálního obohacování, podrobně objasňuje, co je instrumentální obohacování a jeho vznik. Třetí kapitola shrnuje teoretická východiska instrumentálního obohacování, uvádí kognitivní funkce a jejich možné deficity a seznamuje se systémem strukturní kognitivní modifikovatelnosti, jeho pilíři a oblastmi. Čtvrtá kapitola přibližuje pojem zprostředkované učení, na jaké souvislosti je kladen důraz a jeho tři základní klíčové parametry, kterými jsou: a/ zaměřenost a vzájemnost; b/ přenos naučeného; c/ zprostředkování významu učební činnosti. Uvádí, že podstatou tohoto učení je jejich společné užívání v jedné konkrétní situaci a s jakými aktéry se při tom počítá. Tato kapitola rovněž předkládá Feuersteinovu rovnici zprostředkovaného učení. Jednotlivé podkapitoly podrobně objasňují nejen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VACHOVÁ, Andrea
6 Vachová, Aneta
3 Vachová, Anna
1 VÁCHOVÁ, Agáta
6 VÁCHOVÁ, Aneta
1 VÁCHOVÁ, Anežka
6 Váchová, Aneta
3 Váchová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.