|
Bezstyková kolej v obloucích malých poloměrů
Peřinová, Kateřina ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje. Je sestaven přehled současného stavu poznání v oblasti bezstykové koleje. V praktické části je vytvořen model traťového úseku, ve kterém se hodnotí vliv některých parametrů na ztrátu stability bezstykové koleje a je porovnáván s analytickým výpočtem.
|
| |
| |
|
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
|
|
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Chudějová, Ludmila ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá opotřebením kolejí v obloucích malého poloměru a možným vlivem souprav RailJet na zvýšení opotřebení v úseku Brno-Maloměřice – Blansko. V rámci diplomové práce byla provedena rešerše požitých metod pro vyhodnocení ojetí kolejnic. Těmito metodami jsou Vogelova metoda, Heumannova metoda a teorie ojíždění kolejnic. Následně byly tyto metody aplikovány na vytipované úseky a bylo provedeno celkové vyhodnocení.
|
| |
|
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
|
|
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Chudějová, Ludmila ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá opotřebením kolejí v obloucích malého poloměru a možným vlivem souprav RailJet na zvýšení opotřebení v úseku Brno-Maloměřice – Blansko. V rámci diplomové práce byla provedena rešerše požitých metod pro vyhodnocení ojetí kolejnic. Těmito metodami jsou Vogelova metoda, Heumannova metoda a teorie ojíždění kolejnic. Následně byly tyto metody aplikovány na vytipované úseky a bylo provedeno celkové vyhodnocení.
|
|
Bezstyková kolej v obloucích malých poloměrů
Peřinová, Kateřina ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje. Je sestaven přehled současného stavu poznání v oblasti bezstykové koleje. V praktické části je vytvořen model traťového úseku, ve kterém se hodnotí vliv některých parametrů na ztrátu stability bezstykové koleje a je porovnáván s analytickým výpočtem.
|
| |