Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání technologie mýtných systémů
Votinský, Ondřej ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Růžička, Miroslav (oponent)
Abstrakt Hlavním cílem předložené bakalářské práce je popsat a porovnat mýtné systémy v České republice a Evropské unii z technologického a ekonomického hlediska. Na začátku práce se věnuji elektronickému zpoplatnění dopravní infrastruktury, kde uvádím důvody pro jeho zavedení. Dále charakterizuji použité mýtné systémy v Evropě. Následně se zabývám provázaností jednotlivých systémů. V další části práce popisuji mýtný systém používaný v České Republice s důrazem na použité technologie a ekonomickou charakteristiku. Zde se také věnuji dalšímu rozšíření mýtného systému na našem území. V závěru práce uvádím srovnání mýtných systémů, včetně jejich výhod a nevýhod.
Návrh vyrovnávacích cvičení ovlivňující výkonnost sportovního střelce v libovolné pistoli
Růžička, Miroslav ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název práce: Návrh vyrovnávacích cvičení ovlivňující výkonnost sportovního střelce v disciplíně libovolná pistole The Compensatory Exercises Proposal increasing the Performance of Free Pistol Sport Shooter Cíle práce: Na základě studia literatury a analýzy negativních jevů vyplývajících z nedostatečné pohybové aktivity a jednostranného zatěžování je cílem sestavení návrhu kompenzačních cvičení pro odstranění svalových dysbalancí pro sportovní střelce v disciplíně libovolná pistole. Metody: Vyrovnávací cvičení byla navržena na základě sběru informací, které byly získány z dostupné literatury. Taktéž bylo použito vlastních zkušeností z dlouhodobého působení ve vrcholovém sportu. Výsledky: Na základě rozboru negativních jevů ovlivňujících pohybový a opěrný systém střelce jsem sestavil návrh vyrovnávacích cvičení kjejich odstranění. Klíčová slova: střelba, libovolná pistole, svalová nerovnováha, stabilita, jednostranná zátěž
Pasivní a aktivní bezpečnost v osobních automobilech
Petrtýl, Václav ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pasivní a aktivní bezpečností v osobních automobilech. Cílem této práce je dát ucelený přehled o prvcích bezpečnosti automobilu. V první kapitole je uvedena historie - vývoj automobilové bezpečnosti. Dále je podrobný popis pasivní bezpečnosti automobilu - pásy, airbagy, karoserie a aktivní bezpečnosti automobilu - ABS, ASR, ESP a další. Samostatnou kapitolou jsou dětské autosedačky, problematika a rozdělení.
Stroje pro údržbu volných ploch a objektů
Nováček, Jan ; Dvořák, František (vedoucí práce) ; Růžička, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce analytického a rešeršního typu je podat přehled o strojích nejčastěji používaných při údržbě volných ploch a objektů a o pracích, které se jimi vykonávají. V práci jsou popsány stroje pro údržbu letištních ploch, sportovních ploch, ploch zeleně a objektů. V první části práce je pojednáno o pracích, vykonávaných při údržbě, v druhé části jsou uvedeny příklady strojů, používaných při těchto pracích, jejich technické parametry a užitné vlastnosti. Třetí část se zabývá hodnocením strojů, je uveden obsah jednotlivých hledisek pro hodnocení, navržen postup při expertním hodnocení strojů a naznačeny očekávané vývojové trendy.
Hodnocení dopravní dostupnosti suburbánních oblastí Prahy
Marčev, David ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá dopravní dostupností hlavního města Prahy ze suburbánních oblastí při každodenní vyjížďce do zaměstnání. Cílem práce je návrh metodického postupu pro hodnocení dopravní dostupnosti za pomoci energetické náročnosti jako měřítka. Na základě zjištěné energetické náročnosti osobního automobilu a autobusu, z experimentálních jízd, bylo navrženo měřítko k hodnocení energetické náročnosti. Nově navržené měřítko bylo aplikováno na vybraná suburbia, která byla posléze vzájemně porovnána. Součástí této práce bylo navržení informačního energetického štítku, který má za cíl informovat obyvatele o energetické náročnosti jednotlivých druhů dopravy při každodenní dojížďce za zaměstnáním ze suburbánních oblastí do jádrového města. V práci bylo ověřeno, zda na naměřené hodnoty energetické náročnosti má statisticky významný vliv hodnota některého jiného znaku. Hlavním přínosem této práce je navržení metodického postupu pro zjištění a hodnocení energetické náročnosti suburbánních oblastí při každodenní vyjížďce. Dalším přínosem je navržení informačního energetického štítku, které slouží k informovanosti obyvatel o energetické náročnosti dojíždění za zaměstnáním do jádrového města.
Strategie inovací emisních stanic
Marušková, Helena ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce) ; Tichá, Ivana (oponent)
Disertační práce na téma Strategie inovací emisních stanic se zabývá marketingovými strategiemi a inovacemi stanic měření emisí v České republice. Teoretická část práce je věnována odborné literatuře a popisuje marketingové prostředí, SWOT analýzu, marketingové strategie, marketingový mix a jeho několik P. Dále se zaměřuje na inovace a inovační strategie, různé druhy marketingového výzkumu, emise výfukových plynů spalovacích motorů, homologační předpisy a pravidelné měření emisí na stanicích měření emisí v České republice a ve světě. Cílem této disertační práce je popsat a analyzovat současnou situaci a vypracovat strategii inovací emisních stanic. Praktická část práce je věnována analýze marketingového prostředí (PEST analýza a analýza mikrookolí), ze které vychází SWOT analýza stanic měření emisí a dále jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu SME. Kapitola Marketingový výzkum SME je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum, kde jsou uvedeny jednotlivé otázky, grafy a odpovědi vyplývající z marketingového výzkumu. Kvantitativní výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní marketingový výzkum získává odpovědi na základě řízených rozhovorů. Na závěr je uvedeno několik návrhů inovací, vyhodnocení výzkumných otázek a shrnutí výsledků jednotlivých kapitol, ze kterých vyplývá, že příliš přísné limity škodlivých emisí nevedou k jejich skutečnému snižování. Intervaly pravidelných kontrol na SME jsou nastaveny správně a není potřeba je měnit. Vytvoření centrálního informačního systému společného pro STK i SME a zavedení kamerového systému jsou potřebné změny nejen na stanicích technických kontrol, ale i na stanicích měření emisních. Vzhledem ke stále se zvyšujícímu počtu a stáří vozidel a zejména tomu, že současné emisní kontroly vozidel v nezatížených režimech motorů nejsou schopné odhalit veškeré poruchy, je nutná nová metodika měření emisí.
Optimalizace údržby pozemních komunikací v městské části
Rabušic, Michal ; Dvořák, František (vedoucí práce) ; Růžička, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá zimní údržbou komunikací v Praze 6, v provozovně Drnovská, společnosti Pražské služby a.s.. Je popsána optimalizace údržby pozemních komunikací městské části. Zahrnuje techniku, posypové materiály potřebné k zimní údržbě a celý chod provozovny včetně práce zaměstnanců. Je zde uvedena analýza současného stavu na provozovně, zjištění nedostatků a možnosti jejich odstranění.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Třetina, Karel (oponent) ; Kmoch, Petr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 Ružička, Michal
19 RŮŽIČKA, Michal
7 Růžička, M.
7 Růžička, Marek
37 Růžička, Martin
1 Růžička, Matyáš
5 Růžička, Matěj
1 Růžička, Michael
19 Růžička, Michal
1 Růžička, Milan
4 Růžička, Miloslav
4 Růžička, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.