|
Vztahy v pedagogickém sboru jako činitel klimatu školy
Ondráček, Jiří ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Vztahy v pedagogickém sboru jako činitel klimatu školy AUTOR: Jiří Ondráček KATEDRA: Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Marie Linková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je klima školy a jeho ovlivnění vztahy v pedagogickém sboru. V teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů klima, klima školy, rozdíly mezi prostředím a kulturou školy. Důležitou roli hraje i samotná škola nejen jako instituce, ale také jako organizace. V této části práce vymezuje klima školy, zabývá se jeho typologií. Seznamuje nás s požadavky na pozitivní klima školy a také s faktory (subjektivní, objektivní) klimatu školy. Práce se věnuje i otázkám samotného výzkumu školního klimatu, historií výzkumu i jednotlivým metodám výzkumné práce (různé druhy dotazníků, swot analýza, mapa ZŠ apod.). Velmi důležitou složkou teoretické části práce jsou samotné vztahy (klima) v pedagogickém sboru, definuje nám pedagogický tým, osobnost pedagogického pracovníka, samotnou osobnost učitele, jeho typologii a autoritu. V závěrečné části se zabývá práce klady a zápory ve vztazích mezi členy učitelského sboru a objasňuje jejich příčiny. Praktická část je zaměřena na výzkum klimatu v pedagogickém sboru, mezi samotnými vyučujícími a jejich vlivem na klima školy. Porovnává klima v učitelských sborech...
|
|
Sociální klima školní třídy
Ondráček, Jiří ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Sociální klima školní třídy AUTOR: Jiří Ondráček KATEDRA: Katedra pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Marie Linková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je sociální klima školní třídy. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů klima třídy, atmosféra třídy, prostředí třídy. Důležitým prvkem práce je samotné klima třídy, jeho typologie, jeho tvůrci a všichni, kteří klima ve třídě ovlivňují. Velká část práce je věnována právě skutečnostem, které nejvíce klima vytvářejí. Obecně všem učitelům, konkrétněji třídním učitelům, ale také žákům samotným a rodičům. Praktická část je zaměřena na výzkum klimatu ve školní třídě. Porovnává pohled na klima třídy ze strany učitelů a žáků, srovnává klima třídy v malé škole, ve velké městské škole a soukromé sportovní škole. A v neposlední řadě přináší i srovnání pohledu na klima ve třídě ze strany dívek a chlapců. Hlavním cílem práce je právě pomocí dotazníku MCI (My Class Inventory) Naše třída dokázat jednotlivé shody či odlišnosti vnímání klimatu třídy z výše zmiňovaných hledisek. Výzkumu se zúčastnilo 61 žáků šestých ročníků tří různých typů škol (včetně jejich třídních učitelů). Výsledkem práce je přehled vnímání třídního klimatu jednotlivých tříd z pěti různých hledisek a také porovnání výsledků mezi žáky a jejich...
|
|
Natáčení rychloběžné a časosběrné
Křen, Jakub ; PROCHÁZKA, Martin (vedoucí práce) ; ONDRÁČEK, Jiří (oponent)
Čas je veličina, kterou běžně nelze ovlivnit. Vnímáme ho subjektivně každý po svém. Pomocí současné kamerové techniky a následného převedení obrazu na plátno můžeme docílit efektu, který vyvolá v divákovi jiný subjektivní vjem času. Podstata této iluze se vlastně blíží kouzelnickému triku. Stejně jako kouzelník musí mít dobře nacvičená svá kouzla, kameraman musí ovládat své řemeslo při tvůrčí práci se změnami vnímání času.
|
|
Mezinárodní komparace stanovení základu daně z příjmů fyzických osob
Ondráček, Jiří ; Tepperová, Jana (vedoucí práce) ; Bušovská, Monika (oponent)
Způsob vymezení základu daně je důležitý pro správné stanovení její výše a zásadně také ovlivňuje výši zdanění. S daní z příjmů fyzických osob úzce souvisí pojistné zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení, které zatěžuje stejné příjmy poplatníka jako daň z příjmu. Vztah mezi daní z příjmu a pojistným veřejného zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení může být různý. V práci je rozebráno jakým způsobem by měl být stanoven základ daně z osobních příjmů dle daňové teorie a poté jsou definovány tři modely tvorby základu daně z příjmu z hlediska (ne)zahrnování a (ne)odčitatelnosti pojistného od základu daně, které jsou použity v následné analýze zdaňování pracovních příjmů v zemích OECD. V České republice je tato otázka velmi aktuální, protože od daňové reformy v roce 2008 je základem daně z příjmu fyzických osob superhrubá mzda. V rámci reformy daní v roce 2015 má opět dojít ke změně základu daně z příjmů. V práci je podrobně rozebrán legislativní vývoj daně z příjmů fyzických osob mezi uvedenými lety. V závěrečné části práce je analyzována tvorba základu daně v jednotlivých státech OECD. Země jsou roztříděny do skupin podle způsobu stanovení základu daně. Z analýzy vyplynulo, že přestože je nejpoužívanějším modelem úzký základ daně, tak široký základ daně (superhrubou mzdu) používá celkem 5 států OECD. V úplně stejné podobě jako v České republice funguje superhrubá mzda v Maďarsku. Nicméně s prvky širokého základu daně se lze setkat i v dalších zemích.
|
| |
|
STEADICAM a jeho využití v kinematografii
Belica, Ondřej ; Ondráček, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Účelem této práce je čtenáře seznámit se stabilizačním zařízením steadicam a jeho použitím ve filmové praxi. Mým cílemje informovat obecně o technologii steadicamu, jeho technickém principu, a stejně tak o estetických vlastnostech různého použití steadicamového záběru. Práce je dále doplněna o vybrané kapitoly z dějin pohyblivé kamery a analýzu ilustračního záběru ukazujícího možnosti steadicamu. Každopádně doufám, že čtenáři poskytne požadovaný vhled do problematiky, potřebný k jeho vlastní kameramanské praxi.
|
| |
| |
| |