Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 293 záznamů.  začátekpředchozí183 - 192dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení sociálních pracovnic na oddělení sociálně-právní ochrany dětí z pohledu otců a matek v rozvodové situaci
Flutková, Kristýna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku vztahů mezi sociálními pracovnicemi oddělení sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) a rodiči dětí, které se ocitly pod dohledem této instituce z důvodu rozvodové situace. Úkolem práce je analyzovat to, na co si otcové a matky stěžují a následně tyto stížnosti mezi sebou také srovnat s cílem zjistit, zda a v čem se liší. Hlavním záměrem této práce je snaha o vytvoření souboru doporučení pro sociální pracovnice, jak by se mohlo těmto vztahovým problémům předcházet, aby se spolupráce co nejvíce zefektivnila. Bakalářská práce se člení na teoretickou (obecnou) část a část praktickou. Teoretická tedy obecná část se zaměřuje na historický kontext sociálně-právní ochrany dětí (dále SPOD), na významné informace o tomto institutu, dále na kompetence, práva a povinnosti pracovnic, a především pak na rozvodovou problematiku a subjekty v ní zainteresované. Praktická část obsahuje analýzu stížností na sociální pracovnice na on-linových diskusních serverech. Tyto stížnosti jsou kategorizovány a následně srovnávány mezi otci a matkami. Při práci na doporučeních se přihlíží i k provedeným rozhovorům se sociálními pracovnicemi, které se vyjadřovaly k fungování OSPOD. Dále pak k rozhovorům s rodiči, kteří zde měli prostor vyslovit své představy o tom, co by se mohlo v chování...
Odlehčovací služby pro pěstouny
Štusáková, Andrea ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
V této bakalářské práci se z širšího hlediska zaměřuji na problematiku pěstounské péče, konkrétně pak na právo pěstounů na dovolenou. Cílem práce je pojednání o důvodech, které vedly k legislativnímu ukotvení tohoto práva a dále pak zmapování možností pěstounů na území Pardubického kraje. Práce tedy nejprve teoreticky popisuje výše zmíněné důvody a poté, v praktické časti, nabízí pohled tří stran činných v této oblasti. Za pomoci rozhovorů jsem zjišťovala pohled pěstounů na tuto problematiku, způsob práce orgánu-sociálně právní ochrany dětí a nestátních neziskových organizací. Na základě zpracovaných informací je možné blíže se seznámit s názorem pěstounů na jejich právo na dovolenou, nahlédnout na práci orgánů sociálně-právní ochrany dětí v této oblasti a zjistit, jaká je nabídka odlehčovacích služeb a vzdělávání nestátních neziskových organizací v Pardubickém kraji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porovnání výchovy dětí s autismem podle strukturovaného učení a podle Son-Rise Programu
Fialková, Karolína ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.
Vzdělávací potřeby pracovníků odborů sociálních věcí na městských úřadech v bývalém okrese Česká Lípa
Kučerová, Markéta ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání pracovníků na odborech sociálních věcí městských úřadů v bývalém okrese Česká Lípa. Konkrétně se zabývá tím, jaké vzdělávací potřeby v této oblasti pracovníci mají. Teoretická část práce je zaměřena na terminologii. Věnuje se nejprve charakteristice bývalého okresu z pohledu sociální práce, kterou pracovníci městských úřadů vykonávají. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pracovníků a analýze vzdělávacích potřeb. Je zde popsán syndrom vyhoření související se supervizí, které je v této práci také malá část věnována. Praktická část je zaměřena na míru potřeby pracovníků dále se vzdělávat. Cílem práce je zjistit, které z dovedností a znalostí jsou pro pracovníky nejpotřebnější. V rámci výzkumu byla použita metoda dotazníku a pro dokreslení dat bylo využito metody rozhovoru. Dílčími cíli je zjistit, jak spolu souvisí ochota pracovníků dále se vzdělávat se syndromem vyhoření, či jak syndrom vyhoření souvisí s účastí na supervizích.
Sociální ekonomika jako nástroj komunitního rozvoje v současné společnosti
Šťastná, Jaroslava ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent) ; Potůček, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá potenciálem sociální ekonomiky pro rozvoj místních společenství - komunit - a snaží se odpovědět na otázku, jakým způsobem lze dopady sociálního podnikání mapovat a prokazovat. Práce zahrnuje fenomén sociálního podnikání do širšího teoretického kontextu a je doplněna o empirické šetření dopadů sociálního podnikání ve vybrané místní komunitě. Teoretická část se zaměřuje na vybrané ideje komunitarismu, které se soustřeďují na povahu komunit jako entity zakotvující emočně a hodnotově své členy, a rozvíjející jejich praktické občanské postoje a politické návyky. Tyto charakteristiky se v moderní společnosti střetávají s požadavky na osobní svobodu a individuální zodpovědnost za morální volby. Kapitola předkládá též analýzu vztahů mezi globálními ekonomickými procesy a lokálnímu ději a ukazuje na zranitelnost lokálních společenství. Práce zároveň indikuje nové myšlenkové proudy, které kriticky reagují na některé stránky ekonomické globalizace, a které jako alternativu ke globalizaci prosazují lokální řešení nejrůznějších aspektů života společnosti: ekonomických, sociálních, politických a ekologických. Mezi těmito alternativními směry se nachází taktéž sociální ekonomika, jejíž role, potenciál, ale i limity byly v práci identifikovány a analyzovány. Empirická část práce...
Právo dítěte umístěného v ústavní výchově na kontakt s rodičem ve výkonu trestu
Chocholoušová, Soňa ; Šabatová, Anna (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
CHOCHOLOUŠOVÁ, S. Právo dítěte umístěného v ústavní výchově na kontakt s rodičem ve výkonu trestu. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2013. 140 s. Diplomová práce. Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí vězněných rodičů na území České republiky. Zabývá se zejména právem dítěte na kontakt s rodičem ve výkonu trestu odnětí svobody, samotnou realizací kontaktu a jeho oporou v českém i mezinárodním právním rámci. V centru pozornosti je, v důsledku uvěznění rodiče, rozdělená rodina, v níž dochází k zpřetrhání citové vazby mezi separovaným dítětem vyrůstajícím v dětském domově a jeho biologickým rodičem. Na základě teoretických poznatků a závěrů z teoretické části je sestaven a realizován kvantitativní dotazníkový výzkum ve všech dětských domovech v České republice. Se záměrem zjistit, zda je právo dítěte, umístěného v dětském domově, na kontakt s uvězněnými rodiči naplňováno, jaký typ kontaktu je nejčastěji realizován a jaké překážky nejvíce zabraňují tomuto kontaktu. Na základě získaných kvantitativních a částečně i kvalitativních dat je vyhodnocen současný stav na poli problematiky "Děti vězněných rodičů" a závěrem jsou formulovány doporučení a podněty ke zlepšení stávající situace. Klíčová slova Právo dítěte, kontakt mezi rodičem a dítětem, trest odnětí svobody,...
Sociální služby v České republice a význam institucí veřejné správy při jejich poskytování
Bareš, Pavel ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kozlová, Lucie (oponent) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
BAREŠ, P. 2013. Sociální služby v České republice a význam institucí veřejné správy při jejich poskytování. Disertační práce. Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Institut sociologických studií: Praha. Klíčová slova: Česká republika, kraje, obce, nestátní neziskové organizace, poskytovatelé sociálních služeb, sociální služby, stát, veřejná politika, veřejná správa Abstrakt: Sociální služby jsou významným prvkem systému sociální ochrany obyvatel v ČR. Jednou z nejdůležitějších charakteristik tohoto systému na určitém území je míra zapojení různých skupin poskytovatelů sociálních služeb přímo do poskytování sociálních služeb na daném území. V této souvislosti je stěžejní především rozlišení mezi veřejnoprávními a soukromoprávními organizacemi (tj. v prvním případě organizační složky státu, obce, státem, kraji nebo obcemi zřizované organizace, ve druhém případě tržní subjekty, fyzické osoby - podnikatelé nebo organizace občanského sektoru). Současné uspořádání systému sociálních služeb předpokládá, že obě tyto skupiny organizací mají mít při poskytování sociálních služeb - přinejmenším teoreticky - stejné možnosti. Cílem této práce je především vyhodnotit míru zapojení institucí veřejné správy (stát, obce, kraje) do poskytování sociálních služeb, pozornost je přirozeně věnována i službám poskytovaným...
Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky OSPOD v oblasti náhradní rodinné péče : (se zvláštním zřetelem k pěstounské péči)
Možíš, Libor ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šabatová, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky OSPOD v oblasti náhradní rodinné péče" se zabývá rozborem pracovní činnosti sociálního pracovníka obecního úřadu obce s rozšířenou působností, za využití analytického profesiogramu. Práce si klade za cíl vytvoření návrhu jednotné metodiky pro postup sociálního pracovníka při zprostředkování náhradní rodinné péče. Teoretická část práce přibližuje systém náhradní rodinné péče v ČR a popisuje potřeby obou cílových skupin, které se snaží sociální pracovník svou činností naplnit. Na systém náhradní rodinné péče je nahlédnuto jako na institut směřující k zajištění blaha a zájmu dítěte prizmatem teorie vazby. Praktická část se zabývá vytvořením profesiogramu sociálního pracovníka na podkladech dotazníkového šetření a časového snímku dne, doplněného o studium dokumentů a rozhovory s pracovníky nadřízeného úřadu. Analýza je založena na výsledcích průzkumu realizovaného na všech pracovištích OSPOD obcí III. typu jednoho kraje, díky čemuž poskytuje ucelený vhled na problematiku. Klíčová slova Profesiogram, náhradní rodinná péče, zájem a blaho dítěte, sociální pracovník, OSPOD, profesní dovednosti, metodika.
Dospívající dítě v pěstounské péči s ohledem na jedincovu identitu
Svobodová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce "Dospívající dítě v pěstounské péči" se zabývá tématem dospívajícího jedince vyrůstajícího v pěstounské péči s ohledem na vývoj jedincovy identity. Teoretická část práce obsahuje náhled na téma dospívání, pěstounské péče, identity a rovněž problematiku deprivace. Výzkumná část je věnována názorům a postojům dospívajících dětí k tématům biologické rodiny, pěstounské rodiny a identity. Rovněž jsou zde důležité postoje pěstounů k totožným tématům. Klíčová slova Dospívající dítě, pěstounská péče, deprivace, identita
Děti ohrožené sociálním vyloučením na základní škole a plán pomoci pro ně
Mastík, Rudolf ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dětí školního věku, které jsou ohrožené sociálním vyloučením. Současně se zaměřuje na způsoby jejich vyhledávání a plánování individuální pomoci. V práci jsou obecně charakterizovány hlavní pojmy, pojem ohrožení sociálním vyloučením je nově charakterizován pro tuto cílovou skupinu i s jeho dalšími sociálními, psychickými a pedagogickými důsledky. Praktická část obsahuje výběr metod a popis vyhledávání ohrožených dětí. Podstatu práce tvoří případové studie a vypracování individuálních plánů pomoci konkrétním dětem. Závěr práce poukazuje na potřebnost sociální práce v českém školství a systémové překážky. Klíčová slova: Sociální vyloučení, ohrožení sociálním vyloučením, základní škola, děti školního věku, vyhledávání ohrožených dětí, případová studie, individuální plán pomoci

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 293 záznamů.   začátekpředchozí183 - 192dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Matoušek, Oliver
15 Matoušek, Ondřej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.