Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání interakce učitele a žáka při individuální výuce sjezdového lyžování.
Lehovec, Pavel ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Porovnání interakce učitele a žáka při individuální výuce sjezdového lyžování. Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnat interakci lyžařských instruktorů a předškolních dětí při individuální výuce sjezdového lyžování v lyžařské škole. Metody: V práci byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému M ADI (Modifikovaná analýza didaktické interakce). Tento systém umožňuje získat data, která popisují formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že se nejvíce odlišovala instruktorka č. 5. Tyto rozdíly byly patrné především ve formě chování, formě projevu, druhu projevu a míře vyjádření věcného obsahu. Instruktorka plně nerespektovala didaktické zásady, styly, metody a postupy a dopouštěla se více didaktických chyb. Bylo zjištěno, že praxe v oboru je určitý předpoklad pro kvalitní výuku, nicméně to není přímo rozhodující faktor. Klíčová slova: M ADI, ADI, lyžařská škola, individuální výuka lyžování, předškolní věk
Úrazovost při zimních sportech na lyžařských tratích v České republice
Povolná, Ivana ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Úrazovost při zimních sportech na lyžařských tratích v České republice Cíl: Zjistit výskyt úrazovosti při lyžování a snowboardingu na českých horách v zimních sezónách od roku 2000 do roku 2010. Metody: V práci jsme se zaměřili na shromažďování dat a informací ohledně vzniku a počtu úrazů na českých lyžařských tratích a mimo ně. Hlavním zdrojem byla databáze Horské služba České republiky, ze které nám byly poskytnuty soubory počtu zranění při lyžování a snowboardingu ze zimních sezón 2000 - 2001 až 2009 - 2010. Výsledky: Výsledkem práce bylo zmapování počtu úrazů při zimních sjezdových a běžeckých sportech za roky 2000 - 2010 a jejich zpracování. Klíčová slova: úraz, sjezdové lyžování, snowboarding, běh na lyžích
Analýza didaktické interakce ve školní výuce lyžování
Šafránek, Jan ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce ve kolní výuce ly ování Cíle: Cílem práce bylo analyzovat didaktickou interakci mezi u itelem a ákem, skupinou ák , pop ípad celou t ídou, p i výuce sjezdového ly ování na druhém stupni základní koly (pop . na ni ím stupni gymnázia) a na gymnáziu a komparace t chto dvou skupin. Metody: V této práci byla pou ita metoda modifikované analýzy didaktické interakce, která byla aplikována p i rozboru jednotlivých ly a ských kurz a její výsledky byly vyu ity p i porovnávání didaktické interakce u itel ák, u itel skupina a u itel t ída u obou v kových skupin ák . Výsledky: Zjistilo se, e vývoj didaktické interakce b hem ly a ského kurzu není závislý na v ku ák . Dále se zjistilo, e podíl praktického nácviku je vy í u star ích ák a u obou skupin byla zji t na klesající míra v cného obsahu a u ební innosti b hem výuky. Klí ová slova: analýza didaktické interakce, MADI, ly ování, kolní výuka
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Analýza tréninkové jednotky ve squashi
Stöckelová, Martina ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Analýza tréninkové jednotky ve squashi Cíle: Cílem práce je rozpoznat, jak trenéři squashe člení své tréninkové jednotky, jak postupně řadí jednotlivá cvičení v hlavní části hodiny a v jaké intenzitě zátěže tyto cvičení jsou. Druhým cílem práce je pomocí metody MADI objasnit jaké způsoby interakce probíhají mezi trenérem squashe a hráčem při výuce. Metody: V práci jsme použili metodu zúčastněného pozorování, kdy výzkumník byl v roli úplného pozorovatele. Sběr dat probíhal pořízením videozáznamu a audiozáznamu tréninkové jednotky třiceti trenérů squashe. Rozbor dat jsme provedli metodou modifikované analýzy didaktické interakce a metodu pozorování pomocí kategoriálního systému jsme použili k rozboru struktury tréninkové jednotky. Výsledky jsme interpretovali komparací. Výsledky: Při analýze struktury tréninkové jednotky jsme zjistili, že většina svěřenců trenérů začíná tréninkovou jednotku přípravou pohybového systému na zatížení, polovina trenérů zařazovala v hlavní části ve správné posloupnosti cvičení určité intenzity a téměř polovina svěřenců trenérů provádí regeneraci hybného systému po náročné pohybové činnosti. Zjistili jsme, že způsob didaktické interakce u trenérů je velmi rozdílný. Trenéři tráví téměř celý objem času tréninkové jednotky na kurtu ve spoluúčasti s hráčem, největší...
Zimní příprava pro squashisty
Cendelín, Jan ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Zimní příprava pro squashisty Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavení týdenního plánu pro zimní soustředění, pro hráče squashe. Dalším cílem bylo zjistit (pomocí ankety), zda součastní trenéři využívají doplňkové sporty jako kompenzační cvičení, a jaký mají názor na ranou specializaci a trénink odpovídající věku hráče. Metody: V mojí práci jsme využili metodu sběru dat, konkrétně potom analýzu dokumentů a anketu. Otázky v anketě jsem rozdělil do tří skupin: a to do skupiny uzavřených odpovědí, (odpovědi ANO/NE), do skupiny otázek, kde si respondent vybírá z předem vytvořených odpovědí, a do skupiny otevřených otázek. V analýze dokumentů jsem využil výstupy masových médiích, virtuální data a předmětná data. Výsledky: Z ankety jsem zjistil, že většina trenérů squashe pořádá soustředění, většina respondentů letní, ale využívají se i zimní. Trenéři se také věnují kompenzačním cvičením, ale doplňkových sportů tolik nevyužívají. Zimní sporty využívá jen přibližně třetina respondentů. Někteří trenéři dokonce jiné sporty zakazují. Především se jednalo o badminton a tenis z důvodu jiné techniky úderů. Sestavil jsem tréninkový plán, pro zimní soustředění squashistů, který obsahuje sjezdové i běžecké lyžování. Je zaměřen na kondici a na rozvoj koordinačních schopností. Klíčová slova: squash,...
Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování
Jedličková, Eva ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Interakce učitele a žáka ve skupinové formě při výuce lyžování Cíle: Cílem práce je porovnat interakci učitele a žáka při výuce lyžování v zahraničních lyžařských školách. Metody: V naší práci jsme použili metodu pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisující formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Jednotlivé profily učitelů se prokázaly odlišně, hlavně vlivem dosažené praxe a částečně také vzděláním. Z výsledků vyplynulo, že hlavní rozdíly se projevily u učitele č. 3 s nejkratší dobou praxe. Ve všech zkoumaných kategoriích se diametrálně lišil od ostatních dvou. Tam se rozdíly vyskytovaly také, ale nevýrazně. Učitel č.3 se ve vyučovacím procesu dopouštěl mnoha didaktických chyb. Někdy jeho formy chování, projevů a druhy činnost nesouvisely s vyučovacími postupy a nešlo je konkrétně analyzovat. Klíčová slova: ADI, MADI, lyžařská škola, lyžařská výuka
Porovnání tréninkové přípravy skibobistů a lyžařů v Jablonci nad Jizerou
Havlíček, Jan ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název práce: Porovnání tréninkové přípravy skibobistů a lyžařů v Jablonci nad Jizerou Cíle práce: Charakterizovat trénink skibobistů v celoročním tréninkovém plánu. Seznámit se s jeho tréninkovým zatížením během jednotlivých období. Poukázat na podobnost tréninků mezi skibobisty a lyžaři, a vytyčit hlavní rozdíly. Metoda: Rešerše literatury týkající se tréninkové charakteristiky lyžařů, jízdy na lyžích a zjištění biomechanických aspektů jízdy na lyžích. Literatura zabývající se problematikou sportovního odvětví skiboby je zatím nedostatek. Materiály a ostatní informace jsou tedy získávány od trenérů skibobistů v Jablonci nad Jizerou, především od nynějšího trenéra reprezentace. Z dostupných zápisků a rozhovorů jsou sestaveny celoroční tréninkové plány lyžařů a skibobistů. Analýza tréninků a jejich rozdíl se prováděl obsahovou analýzou dokumentů. Výsledky: Uvádím, že charakteristika tréninkových jednotek u zimních sportů skiboby a lyžování, je velice podobná. Rozdíly byly spatřeny v stavbě tréninků, kdy u skibobistů je kladen větší důraz na posílení horních končetin. Dále pak v četnosti těchto tréninků během celoročního tréninkového plánu. Díky většímu počtu tréninků jízd na kole (napodobivé cvičení) a pohybových aktivit, pro posílení horních končetin. Nakonec pak větší počet účastí skibobistů na...
Využití netradičních sportovních her v hodinách TV v rámci školních vzdělávacích programů na gymnásiích
Grabcová, Klára ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu DIPLOMOVÁ PRÁCE 2011 Klára Grabcová UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu Využití netradičních sportovních her v hodinách tělesné výchovy v rámci školních vzdělávacích programů na gymnáziích DIPLOMOVÁ PRÁCE Vedoucí diplomové práce: Zpracovala: Doc. PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Klára Grabcová Abstrakt Název práce: Využití netradičních sportovních her v hodinách tělesné výchovy v rámci školních vzdělávacích programů na gymnáziích Cíle práce: - zjistit, do jaké míry učitelé TV využívají netradiční SH ve výuce TV na gymnáziích - zjistit, jaké je materiální zabezpečení gymnázií pro vybrané netradiční SH - zkoumat znalost těchto netradičních SH jak žáků, tak učitelů - zjistit oblíbenost jednotlivých netradičních SH a postoj samotných žáků k těmto hrám - potvrzení nebo vyvrácení daných hypotéz Metody: Dotazníkové šetření s využitím anket pro učitele tělesné výchovy a jejich žáky Výsledky: - 84% učitelů využívá netradiční sportovní hry ve výuce TV - většina (84%) gymnázií je vybavena pro vybrané netradiční SH, ale ne pro všechny - mezi nejoblíbenější a nejzařazovanější vybrané netradiční SH patří ringo a frisbee, dále lakros a nejméně známou i zařazovanou netradiční SH je korfbal a tchoukball - nový školský vzdělávací systém ovlivnil...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.